سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متخصصان نیروگاه نکا وارد عرصه صدور خدمات به صنایع خارج از کشور شدند

متخصصان نیروگاه نکا به عرصه صدور خدمات آنالیز ارتعاشات به صنایع خارج از کشور نیز دست یافتند.

سیدموسی نظام زاده معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:متخصصان نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از خودکفایی در انجام عملیات آنالیز ارتعاشات و بالانس تجهیزات دوار نیروگاه، وارد عرصه صدور خدمات به صنایع داخل و خارج از کشور شدند.

او افزود: عملیات بالانس تجهیزات نیروگاه نکا تا سال ۱۳۹۰ با صرف هزینه‌های زیادی توسط شرکت‌های آلمانی و در ادامه متخصصان معدود شرکت‌های داخلی انجام می‌شد، لذا با توجه به ظرفیت موجود علمی و تخصصی نیروی انسانی و در راستای خودکفایی و کاهش هزینه‌های نگهداری تجهیزات، نسبت به پرورش نیروی متخصص اقدام شد که از آن سال تاکنون ضمن بی نیاز شدن از دریافت خدمت از سایر شرکت‌ها و انجام فعالیت‌های مورد نیاز در داخل نیروگاه و دیگر نیروگاه‌های کشور، متخصصان این نیروگاه پا به عرصه صدور خدمات به خارج از کشور نهادند و عملیات آنالیز ارتعاش توربو ژنراتور نیروگاه المسیب عراق توسط مرتضی سعادت مدیر دفتر مهندسی و نظارت این شرکت انجام شد.

سعادت، ارتعاش را یکی از عوامل جدی تهدید کننده سلامت تجهیزات دوار دانست و گفت: آنالیز ارتعاش به عنوان اصلی‌ترین روش پایش وضعیت (Condition Monitoring) می‌باشد که با بکارگیری آن در ماشین‌های صنعتی نظیر توربین، پمپ، کمپرسور، ژنراتور، فن‌ها و ... می‌توان از استهلاک تجهیزات پیشگیری و هزینه‌های نگهداری تجهیزات را به طور چشمگیری کاهش داد.

او گفت: رایج‌ترین عامل ارتعاشی در صنایع، آنبالانسی روتور است که تنها گزینه رفع این مشکل انجام بالانس می‌باشد که بدلیل لزوم حساسیت و دقت فوق العاده در انجام آن به دانش فنی و تخصص نیاز دارد و خوشبختانه این توان بالقوه در این شرکت بدرستی پرورش یافت و در عرصه عمل به فعلیت رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.