سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبور قایق گارد ساحلی اسپانیا از روی قایق پناهجویان+ فیلم

با انتشار کلیپی از عبور قایق گارد ساحلی اسپانیا از روی یک قایق کوچک حامل ۴ نفر، پلیس اسپانیا ادعا کرد آنها می‌خواستند غیرقانونی وارد این کشور شوند.

حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یک کلیپ ویدیویی منتشر کردند که نشان می‌دهد یک قایق گارد ساحلی اسپانیا از روی یک قایق کوچک حامل ۴ نفر عبور می‌کند، پلیس اسپانیا نیز در توجیه این اقدام خطرناک گفت که آن‌ها می‌خواستند غیرقانونی وارد این کشور شوند.

براساس گزارش اسپوتنیک، فیلم در حال پخش یک تعقیب و گریز کوتاه بین قایق پلیس و یک قایق کوچک را نشان می‌دهد که ناخدای آن سعی کرد از قایق پلیس فرار کند، اما گارد ساحلی اسپانیا قایق کوچک را زیر گرفت و باعث پرت شدن حداقل یک نفر در آب شد.

این حادثه با درخواست‌هایی از سوی فعالان حقوق بشر و سیاستمداران در مغرب و اسپانیا همراه شد که آنها از مقامات مادرید خواستند تا تحقیقاتی را در مورد این حادثه که یکشنبه گذشته رخ داد، آغاز کنند. رسانه‌های اسپانیایی به نقل از پلیس اعلام کردند که در این حادثه به کسی آسیبی نرسید و چهار نفری که سوار قایق کوچک‌تر بودند قصد داشتند غیرقانونی وارد اسپانیا شوند که دستگیر شدند.

در همین راستا انجمن مغرب برای حقوق بشر اعلام کرد که پلیس در این کشور تایید کرد که هیچ مورد مرگی در این حادثه وجود نداشته است اما مداخله قایق اسپانیایی را خشونت آمیز و خطرناک توصیف کرد. آن‌ها از اسپانیا خواستند که تحقیقاتی در مورد این حادثه آغاز کند. همچنین پلیس مغرب اعلام کرد که این چهار نفر به این کشور تحویل داده شدند.

مترجم:  مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.