سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکت نرخ دلار نیمایی؛ یکی از مهمترین پتانسیل‌های رشد سودآوری شرکت‌های بورسی

کارشناس بازار سرمایه گفت: با حل مشکلات ساختاری از نرخ بهره و فاصله نرخ دلار نیمایی گرفته تا مشکلات قطعی برق و گاز در فصول مختلف، بازار سرمایه جانی دوباره می‌گیرد.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با وجود محدودیت دامنه نوسان ۲ درصدی و خبر‌های حمایتی در پی اعتراض‌ها از اوضاع آشفته بازار سهام و کال مارجین شدن بخشی از مشتریان کارگزاری‌ها، این هفته شاهد فضای تعادلی و افزایش تقاضا و بهبود معاملات بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در مرحله اول تقاضا در سهام شاخصی، بزرگ و صندوق‌های اهرمی اتفاق افتاد و به مرور شاهد چرخش پول و افزایش نماد‌های مثبت و تلاش برای تثبیت در کف کنونی و افزایش قیمت بودیم.

وفایی همچنین اظهار کرد: گزارشات ماهانه برکدال می‌نشیند و شرکت‌ها با گزارش خوب مورد توجه قرار می‌گیرند البته در مجموع به دلیل قطعی برق و رکود حاکم مجموع گزارش‌های تابستان شاید دلچسب نباشد. نماد‌هایی که وضعیت بنیادی و چشم انداز مثبتی دارند، عرضه قابل توجهی ندارند و رشد قیمتی بیشتری رابه خود می‌بینند.

او افزود: سرعت رشد هفتگی نرخ نیما افزایش پیدا کرده و به عدد ۴۵۳۰۰ رسیده است که یکی از مهمترین پتانسیل‌های رشد سودآوری شرکت‌های بورسی خصوصا شرکت‌های بزرگ صادراتی است. با حل مشکلات ساختاری بازار از نرخ بهره و فاصله نرخ نیما تا مشکلات قطعی برق و گاز در فصول مختلف بازار جانی دوباره می‌گیرد. هرچند اهالی بازار همچنان منتظر تغییراتی در داخل سازمان هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.