سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل: اسراییل باید به حقوق فلسطینیان احترام بگذارد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل خواستار پایبندی تل آویو به قوانین بین المللی بشردوستانه درباره فلسطینیان شد.

ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به کرانه باختری، بزرگترین عملیات نظامی در این منطقه را طی ۲ دهه اخیر اجرایی کرد. طی این عملیات تاکنون دستکم ۱۰ غیرنظامی به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شده اند. توحش جدید رژیم صهیونیستی باعث تشدید نگرانی‌های بین المللی شده است. 

به گزارش الجزیره، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای از وضعیت موجود در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد. 

در این بیانیه آمده است: هجوم همه جانبه ارتش اسراییل به کرانه باختری اشغالی می‌تواند به طور جدی به تشدید تنش‌هایی منجر شود که پیش‌تر نیز خود یک فاجعه بود. 

این بیانیه می‌افزاید: از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون دستکم ۶۳۷ فلسطینی به دست نظامیان ارتش اسراییل یا شهرک نشینان در کرانه باختری به شهادت رسیده اند. این مسئله نشان می‌دهد شمار تلفات انسانی در کرانه باختری از مجموع ۲ دهه قبل از آن بیشتر است. 

دفتر حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد از اقدامات تل آویو، تاکید دارد: هزاران فلسطینی به صورت سازمان یافته از سوی نظامیان صهیونیست دستگیر و شکنجه می‌شوند. شهرک نشینان در این منطقه اقدام به اعمال خشونت علیه غیرنظامیان می‌کنند و خانه‌ها و دارایی‌های آنها را نابود یا غصب کرده و آنها را آواره می‌کنند. 

این نهاد وابسته به سازمان ملل تصریح می‌کند: اسراییل به عنوان یک نیروی اشغالگر باید به قوانین بین المللی بشردوستانه درباره فلسطینیان پایبند باشد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.