سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف انبار ۲۳ میلیارد تومانی دخانیات قاچاق در شهرری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۶ میلیون نخ سیگار و ۲۰ تن تنباکوی قاچاق از انباری در محدوده شهرری خبر داد.

سرهنگ مهدی افشاری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف انبار نگهداری از دخانیات قاچاق در محدوده شهرری شدند. رسیدگی به این پرونده درپی انجام اقدامات اطلاعاتی در دستورکار ماموران این پلیس قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در محدوده شهر ری تخلیه و دپو شده است.

وی ادامه داد: همچنین در جریان تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که کالای خارجی قاچاق توسط خودرو‌های شوتی به این مکان منتقل شده تا در فرصتی مناسب در بازار توزیع شود.

افشاری با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوز‌های لازم برای انجام عملیات دریافت شد، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ محل مذکور را مورد بازرسی قرار دادند که در جریان آن مشخص شد، محل یک باب انبار کالای بازرگانی است، اما کالا‌های موجود در آن در سامانه انبار‌ها ثبت نشده است. همچنین ماموران مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالا‌های خارجی از نوع سیگار و تنباکو خارجی در محل دپو شده که طی استعلامات گمرکی مشخص شد که اسناد ارائه شده هیچ مطابقتی با این کالا‌ها ندارند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ همچنین گفت که تاریخ تولید اقلام کشف شده مربوط به دو سال پیش بوده است، موضوعی که درصورت توزیع این اقلام در بازار می‌تواند به سلامت مصرف‌کنندگان نیز آسیبی فراتر از آسیب‌های معمول و ناشی از مصرف دخانیات وارد کند.

به گفته وی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در جریان بازرسی انجام شده از این انبار شش میلیون و ۸۰۵ هزار نخ سیگار قاچاق به مارک‌های وینیستون، مونتانا، مونت، کمل و ... و همچنین نزدیک به ۲۰ تن تنباکو به مارک نخل را از محل کشف و ضبط کردند. کارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف شده را ۲۳۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

افشاری در پایان از تشکیل پرونده قضایی در این خصوص خبر داد و گفت که پرونده مربوطه در این خصوص تشکیل شده و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد. همچنین تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.