سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار قم:

تاکنون چهار هزار میلیارد تومان برای مونوریل قم هزینه شده است

شهردار قم گفت: تاکنون۴ هزار میلیارد تومان برای ساخت مونوریل قم هزینه شده است، نمی‌توان به راحتی رهایش کرد، باید حتماً ساماندهی شود.

سید مرتضی سقائیان نژاد،شهردار قم در سخنانی با تاکید بر اینکه رها کردن مونوریل کار مطلوبی نیست، گفت: مونوریل می‌تواند به ایستگاه مطهری برسد تا در این ایستگاه بین سه خط ریلی شهر قم تبادل سفر داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: مونوریل باید حتماً ساماندهی شود نه به عنوان یک عامل ترافیکی بلکه به عنوان یک عامل تلفیقی با ترافیک. طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم، ۳۵ کیلومتر خطوط ریلی در شهر قم مورد نیاز است.

شهرداری گفت:خط یک، خط دو مترو و منوریل می‌تواند این خطوط را پوشش دهد. یک بحث این است که منوریل برود تا پردیسان تا فرودگاه و … ولیکن در کار کارشناسی به این نرسیدند که منوریل تا پردیسان ادامه یابد. 

وی افزود:همین مطالعات کارشناسی تاکید دارند خط دو مترو که از پردیسان شروع و به چهارراه بازار می‌رسد باید فعال شود. 

سقائیان نژاد عنوان کرد:بعضاً می‌گویند که نمی‌شود هم خط دو مترو و هم منوریل به پردیسان برسند و با برخی با این سخنان قصد حذف خط دوم متروی قم را دارند اما از نظر کارشناسی روی حفظ خط دو پافشاری می‌شود.

وی ادامه داد:این را بگویم که مونوریل باید ساماندهی شود، تا امروز ۴ هزار میلیارد تومان برای مونوریل هزینه شده است، نمی‌توان به راحتی رهایش کرد. مونوریل می‌تواند به ایستگاه مطهری برسد تا در این ایستگاه بین سه خط ریلی شهر قم تبادل سفر داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.