سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران مطرح کرد؛

زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا یک وظیفه جمعی است

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به گرامیداشت شهدای هشتم شهریور گفت: بزرگداشت شهدا را یک وظیفه می‌دانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در مورد گرامیداشت شهدای هشتم شهریور بیان کرد: شهریور ماهی است که از ابتدای آن با شهادت شهیدان لاجوردی و اندرزگو آغاز می‌شود که شهدای عزیز و بزرگی هستند. 

شهید اندرزگو به عنوان شخصیت بزرگ و چریک انقلابی در زمان طاغوت به دست مزدوران رژیم شاه به شهادت رسید و شهدای دیگری از جمله شهید لاجوردی، شهید عراقی، شهید آیت‌الله مدنی، شهید آیت‌الله قدوسی و شهید دستجردی نیز به دست عوامل مزدور نفاق به شهادت رسیدند. البته شهید دستجردی جزء شهدای روز هشتم شهریور است ولی ایشان مجروح شد و چند روز بعد به شهادت رسید. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: هشتم شهریور ماه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر است که هر یک از این شهدا دارای ویژگی‌ها و شاخص‌های ممتازی هستند و هر کدام از آن‌ها به یک قوه و اقشار مختلفی منتسب بوده‌اند؛ هم قوه قضائیه و قوه مجریه و هم جایگاه روحانیت و بازار که این مسئله بسیار مهمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی تصریح کرد: طبیعی است که بزرگداشت شهدا را یک وظیفه می‌دانیم و مقام معظم رهبری هم در جمله معروف خود بیان می‌کنند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و به همین دلیل، ما باید با برگزاری مراسم و برنامه، یاد شهدا را همیشه جاودانه نگه داریم.

الحمدلله از ابتدای شهریور، کارهایی انجام شده است و مجموعه‌های مختلف سعی کرده‌اند به نوعی به یادبود این شهدای گرانقدر بپردازند و ما هم در یک مراسم جمعی که امروز برگزار می‌شود از همه شهدا یاد می‌کنیم و یاد شهدا را گرامی می‌داریم.

او ادامه داد: از آن‌جایی که بیت شهید رجایی موزه شده خوب است که مردم و دولتمردان از آن بازدید کنند. چون بدانند یک رئیس‌جمهور مکتبی که بدین صورت تأثیرگذار می‌شود چه زندگی و نگاهی داشته و از نظر اعتقادی و معرفتی در چه جایگاهی قرار داشته است؟ و از آن‌جایی که شهید رجایی و باهنر هر دو معلم هستند اگر مدارس تعطیل نبودند معلمان و دانش‌آموزان خیلی بهتر با این شهدا آشنا می‌شدند و نظام تعلیم و تربیت کشور می‌تواند برای این منظور برنامه تعریف کند و امیدواریم در این قضیه، ورود جدی‌تری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی افزود: فردا بعدازظهر ساعت ۱۷:۳۰، مراسمی در بهشت‌زهرا به همراه نثار گل به مزار این شهدای عزیز خواهیم داشت و علاقه‌مندان می‌توانند حضور پیدا کرده و به مقام این شهدا ادای احترام کنند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.