سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«شبکه‌سازی فرهنگی» مأموریت اصلی معاونت فرهنگی سپاه قم

معاون فرهنگی، اجتماعی و هنری سپاه امام علی بن ابیطالب استان قم مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های این معاونت را تشریح کرد.

سرهنگ هادی بادینلو با اشاره به اولویت‌ها و مأموریت‌های معاونت فرهنگی سپاه، گفت: یک مأموریت عمده و اصلی معاونت فرهنگی بحث شبکه‌سازی فرهنگی است؛ یعنی شناسایی نیرو‌های جوان، بسیجی و مستعد در عرصه‌های فرهنگی، که بتوانند برای اجرای برنامه‌ها و مأموریت‌ها به حوزه فرهنگی کمک کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و هنری سپاه استان قم در تشریح بُعد دوم شبکه‌سازی فرهنگی بیان کرد: شبکه روشنگری شامل یک مدرس در سطح استان، مبلغین در سطح نواحی، مروجین در سطح حوزه‌های مقاومت و راویان روشنگری ما در سطح پایگاه‌ها می‌شود. تمام مأموریت‌های فعالان حوزه روشنگری، از ابتدای سال مشخص می‌شود. 

او  ادامه داد: این شبکه‌سازی دو بُعد دارد؛ اول شبکه اجرایی و مدیریتی فرهنگی است که افراد توانمند با حکمی به عنوان مسئول فرهنگی پایگاه، حوزه و ناحیه منصوب می‌شوند، در این شبکه مدیریتی حدودا ۵۵۰ نفر فعالیت می‌کنند. دومین شبکه با محتوای روشنگری است که به معنای عمق‌بخشی به کل شبکه بسیج و آحاد مردم است، که از پایگاه‌ها شروع می‌شود. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و هنری سپاه امام علی بن ابیطالب استان قم یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سطح شبکه فرهنگی را امیدآفرینی و روایت پیشرفت‌های انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: ما از ابزار‌های مختلف از جمله شبکه نیروی انسانی، شبکه روشنگری، تولید انواع محتوا (انیمیشن، موشن، کلیپ، سرود، نماهنگ، فیلم کوتاه) استفاده می‌کنیم و اولویت ما امیدآفرینی و روایت پیشرفت است. 

بادینلو تصریح کرد: یکی دیگر از مأموریت‌های ما در عرصه ایجابی عفاف و حجاب است، که در این حوزه نیز از طریق تولید محتوا، فضاسازی شهری، تشکیل گروه‌های مختلف پایگاهی و دیگر اقدامات فعالیت می‌کنیم. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و هنری سپاه استان قم درباره‌ی اهمیت موضوع جوانی جمعیت گفت: بحث جوانی جمعیت از عمده مباحث مهمی است که در طول سال مورد توجه ما قرار می‌گیرد و شبکه‌های مدیریتی و روشنگری ما در این زمینه کار می‌کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و هنری سپاه امام علی بن ابیطالب استان قم از اهمیت مناسبت‌ها گفت و افزود: از دیگر موضوعات مهمی که برای ما اهمیت دارد مناسبت‌هاست، که بیش از ۷۰ درصد حجم سبد کاری ما را به خود اختصاص می‌دهد. ما مناسبت‌ها را در ۳ سطح تقسیم کرده‌ایم. تقریبا ۱۰ مناسبت در طول سال جزو سطح الف محسوب می‌شود، از جمله این مناسبت‌ها روز جهانی قدس، ارتحال حضرت امام، هفته بسیج، هفته دفاع مقدس، ایام غدیر، ایام نیمه شعبان و ایام اربعین را می‌توان نام برد.

بادینلو بیان کرد: باتوجه به توجه ویژه‌ای که نسل جوان به فضای مجازی دارد، تقریبا ۲ سال است که بحث پویش‌ها روی آورده‌ایم. حداقل ۱۰ پویش در طول سال برگزار می‌کنیم که الحمدلله استقبال خوبی هم صورت گرفته است. عموما پویش‌ها با تعامل و ارتباط با صداوسیمای استان و مجموعه کشوری اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و هنری سپاه استان قم ضمن توجه به انواع مدیریت‌های فرهنگی، درباره مدیریت عمومی بیان کرد: ما در مدیریت فرهنگی عمومی بیشتر به موضوعات ردیف اول از جمله؛ امیدآفرینی، روایت پیشرفت، عفاف و حجاب، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها می‌پردازیم. مدیریت عملیات تبلیغی و روشنگری ما نیز شامل مناسبت‌ها و پویش‌ها می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و هنری سپاه امام علی بن ابیطالب استان قم عنوان کرد: ما مدیریت دیگری با عنوان هنر و رسانه داریم، که مرکز آفرینش‌های هنری ذیل این مدیریت فعالیت می‌کند. در ۳ سال اخیر یکی از تحولات مجموعه معاونت فرهنگی نسبت به سنوات گذشته در بخش تولید محتوا بوده است. کما اینکه صداوسیما و استان به مجموعه ما سفارش تولید می‌دهند و ما در عرصه‌های مختلف کار تولید می‌کنیم. 

بادینلو عنوان کرد: امروز به همین خاطر یک قرارگاه رسانه‌ای در مجموعه‌ی صداوسیما راه‌اندازی شده است که مسئولیت آن را عهده‌دار هستند و ما دبیر این قرارگاه هستیم. در موضوعات مهمی که در استان رخ می‌دهد، معمولا جلسه‌ای در سطح استان برگزار می‌شود و اتفاقات خوبی هم رقم می‌خورد. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و هنری سپاه استان قم گفت: به جهت این پویایی که در شبکه فرهنگی استان و نیروی انسانی اتفاق افتاده است، الحمدلله ما در حال حاضر یک شبکه‌ی ۱۳۰۰ نفری فعال داریم که در حوزه مدیریتی به ما کمک می‌کنند. اتفاق خوبی که افتاد این بود که استان قم و معاونت فرهنگی سپاه امام علی بن ابیطالب برای اولین‌بار در طول عمر حیات خود رتبه اول کشوری را کسب کند.

برچسب ها: سپاه ، شبکه سازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.