سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقاومت مفهوم جدیدی از جنگ نامتقارن ایجاد کرد

یک کارشناس نظامی با اشاره به توانایی مقاومت در غزه برای ادامه جنگ، تاکید کرد که نیرو‌های فلسطینی مفهوم جدیدی از جنگ نامتقارن ایجاد کردند.

سرلشکر فایز الدویری کارشناس نظامی شبکه الجزیره قطر با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی تصویر واقعی از آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد را ارائه نمی‌دهد، تاکید کرد که صحبت از مرحله سوم عملیات که قرار است مرحله حمله باشد در حالی رخ می‌دهد که آن‌ها تنها غیرنظامیان را می‌کشند.

براساس گزارش الجزیره، او در تحلیلی از صحنه نظامی در نوار غزه افزود: رنجی که اشغالگران برای غیرنظامیان در نوار غزه ایجاد کرد، در مقاومت منعکس نمی‌شود، که مفهوم جدیدی از جنگ نامتقارن را ایجاد کرد که جنگ تونلی است. 

الدویری خاطرنشان کرد که مقاومت پس از گذشت نزدیک به یک سال جنگ، همچنان قادر به مبارزه است و دارای انبار سلاح و نیروهای رزمی است و تعداد بیشتری از آنها هنوز نیز جذب این نیروها می‌شوند.

این کارشناس نظامی گفت: جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در دو مرحله اخیری که رژیم در نوار غزه به راه انداخته بود، شرکت نکرد و این به آن کمک کرد تا انبار تسلیحاتی را برای این جنگ آخر فراهم کند، جنگی که بیش از حد به طول انجامید، زیرا جهان فلسطین را فراموش کرده بود. 

این کارشناس نظامی بار دیگر تاکید کرد که مقاومت که همچنان به بمباران شهرک‌های اطراف غزه و جنوب تل آویو ادامه می‌دهد و توانایی خود را برای ادامه جنگ تایید می‌کند، اما در عین حال به دلیل تعدد اشغالگران فرصت جنگ از فاصله صفر را پیدا نمی‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.