سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بم میزبان جشن های تابستانه است

رئیس میراث فرهنگی بم گفت: بم شهریور ۱۴۰۳ میزبان ۳ جشنواره خرما، جشنواره پسته و همایش رالی تور کمپر‌های گردشگری است.

 مسعود قمری گفت: در نشست کارگروه گردشگری شهرستان بم، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری سه جشنواره در سطح ملی و منطقه‌ای انجام شده است.

وی افزود: جشن خرما امسال طبق روال سال‌های گذشته توسط منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در شهرستان بم برگزار می‌شود.

 وی تصریح کرد: این جشنواره که همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و جونگ‌های شادی است، هر ساله با پایان فصل برداشت خرما در این شهرستان برگزار می‌شودو جشن خرما امسال از تاریخ ۲۳ الی ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار خواهد شد.

قمری اظهارتصریح کرد: جشنواره پسته امسال برای اولین بار به همت بخشداری دهبکری و دهیاران این بخش در منطقه ابارق برگزار می‌شود، این جشنواره با هدف معرفی مناطق پسته‌خیز شهرستان بم و بهره‌برداری بهتر از این ظرفیت، در تاریخ ۱۶ شهریور ماه سال‌جاری در روستای ابارق برگزار خواهد شد.

 رئیس میراث‌فرهنگی بم بیان کرد: همایش رالی تور کمپر و کاروان‌های گردشگری ایران با عنوان «خشت تا خشت» توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان کرمان از شهرستان بم آغاز می‌شود، در این برنامه، حدود ۳۰۰ نفر از طبیعت‌گردان با ۱۰۰ خودروی کمپر و کاروان از سراسر کشور در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ به بم سفر می‌کنند و پس از دو شب نمایش عمومی و بازدید از ارگ تاریخی بم و ارگ جدید، سفر درون‌استانی خود را به سمت راین، ماهان و رفسنجان ادامه خواهند داد.

برچسب ها: جشنواره ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.