سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دادگاه صلح در دادگستری میبد

همزمان با هفته دولت دادگاه صلح در دادگستری میبد افتتاح شد.

 دادگاه صلح با حضور رئیس دادگستری استان یزد، میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد درمجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه شهرستان میبد و جمعی از مسئولین در دادگستری این شهرستان افتتاح شد.

حجت الاسلام حسین طهماسبی رئیس دادگستری استان یزد در این مراسم دادگاه‌های صلح را ثمره سه سال تلاش قوه قضایه، دولت و مجلس خواند که نتیجه آن قانون اصلاحی شورای‌های حل اختلاف است. 

وی با بیان اینکه شهرستان میبد چهارمین شهرستان است که دادگاه صلح درآن افتتاح می‌شود افزود: جز مرکز استان، امروز در پنج شهرستان دیگر هم دادگاه صلح افتتاح می‌شود و عملا از شنبه رسیدگی‌ها بر این اساس خواهد بود.

رئیس دادگستری استان اظهار امیدواری کرد: اگر قانون در دادگاه‌های صلح به درستی اجرا شود و دستگاه‌های اجرایی هم در ایجاد زیرساخت‌های لازم همکاری کنند؛ گشایش نسبی و تسهیل برای مردم بعنوان ارباب رجوع در امر قضا ایجاد و به قضا صحیح اسلامی نزدیک‌تر خواهیم شد.

حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: درحال حاضر با توجه به اینکه قضات به لحاظ کثرت کار ممهز در کشف حقیقت و صدور رای هستند؛ برای اصلاح ذات البین در محاکم، عملا فرصتی ندارد.

وی با بیان اینکه ایجاد مرز در شورا‌ها برای صلح و سازش درگذشته شیوه خوبی نبود گفت: الان شورا‌ها به صورت کمکی دائم درکنار شعبه دادگاه صلح هستند و دادگاه در اسنا رسیدگی اش هرزمان احساس کند قابلیت اصلاح ذات البین وجود دارد از آن ظرفیت استفاده می‌کند.

رئیس دادگستری استان یزد افزود: بنابراین دادگاه صلح درعین اینکه دادگاه است و برای کشف حقیقت و صدور رای و حکم تلاش می‌کند؛ به طور مستمر توجه اش به امکان صلح و مصالحه است و این امر بابرکتی است که امیدواریم دراجرای صحیح اش موفق باشیم.
درپایان این مراسم از پیشکسوتان شورای حل اختلاف در شهرستان میبد تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
آقای طهماسبی رئیس کل محترم دادگستری یزد لطفا از دادگستری اشکذر و استان یزد بازرسی و بررسی کامل نمایید و در ضمن طبق خواسته مردم شهرستان اشکذر رئیس دادگستری اشکذر و دادستان اشکذر را تغییر دهید مردم ناراضی هستند