سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۲۰ پروژه ورزشی درون مدرسه‌ای در کردستان

۲۰ پروژه ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح سپهبد شهید سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال در آموزش و پرورش کردستان وارد فاز بهره برداری شد.

 با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستان سنندج آئین افتتاح همزمان ۲۰ پروژه ورزشی درون مدرسه‌ای طرح سپهبد شهید سلیمانی و توزیع تجهیزات ورزشی برگزار شد.

 معاون امور عمرانی استاندار کردستان در این آیین گفت: رشد سرانه فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای یک حرکت بسیار خوب و ماندگار است و از آنجا که یک فضای عمومی محسوب می شود در تربیت افراد موثر است.

حبیبی با اشاره به همکاری و همراهی خیرین در تامین بخشی از اعتبارات این طرح گفت: در کنار سرمایه‌های موجود سرمایه بخشندگی یک اصل است که باید آن را در سطح جامعه رواج داد و آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین گفت: با توجه به اهمیت فضای ورزشی ایمن و استاندارد در مدارس و لزوم اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی طرح شهید سلیمانی از دو سال و نیم گذشته به طرح‌ها و برنامه‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت اضافه شده است.

هاشم ناظمی جلال گفت: در سال اول اجرا سهم استان از پروژه‌های این طرح ۶۰ پروژه بود که به جز ۴ سالن ورزشی سقف بلند که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مابقی به اتمام رسیده است و در اختیار دانش آموزان شهرستان‌های مختلف قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در سال دوم، سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ تعداد پروژه‌های تخصیصی ۴۱ پروژه شامل ۲۲ زمین چمن مصنوعی ۱۰ کفپوش فضای باز و ۹ سالن ورزشی کوچک بود که امروز با افتتاح این ۲۰ پروژه، ۳۷ پروژه از ۴۱ پروژه به اتمام می‌رسد و تا پایان شهریور ماه و نهایتاً نیمه اول مهر ماه طرح‌های باقیمانده نیز به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

ناظمی جلال گفت: امروز در کنار افتتاحیه این طرح‌ها، تجهیزات و وسایل و اقلام ورزشی به تعداد ۲۰ هزار قلم با ارزش ریالی پنج میلیارد تومان در سطح شهرستان‌ها و مناطق توزیع می‌شود تا درس تربیت بدنی و ورزش در ابتدای مهر ماه با تجهیزات و وسایل ورزشی مورد نیاز اجرا شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.