سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۸ هزار تُن تخم مرغ در قم تولید شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: از ابتدای امسال تا شهریورماه، ۵۸ هزار تُن تخم مرغ در واحد‌های مرغداری استان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

منصور دیان اردستانی گفت: با مجموعه اقدام‌های صورت گرفته و همکاری تشکل‌های طیور و واحد‌های مرغداری تخم‌گذار در سال جهش تولید، میزان تخم مرغ در پنج ماه سپری شده از سال‌جاری حدود ۵۸ هزار تُن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: همچنین با توجه به اهداف درنظر گرفته شده برای افزایش کمی و کیفی تولید تخم مرغ در قم، نسبت به جوان سازی گله‌های مرغ تخم‌گذار در واحد‌های مرغداری استان اقدام لازم صورت گرفته و در همین راستا از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه بیش از چهار میلیون قطعه جوجه ریزی تخمگذار انجام شد.

گفتنی است استان قم از ظرفیت خوبی در بخش پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار برخوردار است و در مواقعی با گسترش فعالیت‌ها در این بخش از جمله افزایش سطح جوجه‌ریزی، میزان تولید این محصولات به نحوی می‌شود که می‌توان علاوه بر پاسخ به نیاز بازار داخلی استان، مابقی سطح تولید را صادر و از این طریق از فعالان این حوزه مهم اقتصادی حمایت کرد.

سازمان جهاد کشاورزی قم با توجه به اولویت کاری خود در موضوع تامین امنیت غذایی مردم استان، از هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت می‌کند و آماده همکاری با بخش خصوصی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه یاد شده‌است.

آمار‌ها حاکی است در سه‌سال گذشته بیش از ۷۵ هزار تُن گوشت مرغ و ۳۴۲ هزار تُن تخم مرغ توسط بهره‌برداران این حوزه در استان قم تولید شد. همچنین در این مدت ۸۰۰ درخواست فنی در خصوص واحد‌های مرغداری استان مورد بررسی قرار گرفت.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان تولید سالانه محصولات بخش کشاورزی استان قم در حوزه‌های مختلف بیش از ۸۰۰ هزار تُن است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.