سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌اعتمادی نظامیان صهیونیست به رئیس ستاد ارتش اشغالگر

یک مقام سابق صهیونیست می‌گوید برخی نظامیان به اشتباه توسط نیرو‌های خودی کشته می‌شوند و رئیس ستاد ارتش توانایی کنترل بی‌نظمی موجود را ندارد.

ایتزاک بریک، فرمانده بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفت که نظامیان اعتماد خود را به کلی نسبت به او از دست داده‌اند.

به گزارش الجزیره، این مقام سابق صهیونیست گفت گزارش‌هایی شنیده است که نظامیان اسرائیلی توسط تله‌های انفجاری یا به خاطر اشتباهات نظامی، توسط نیرو‌های خودی کشته می‌شوند.

او همچنین گفت که برخی سربازان صهیونیست به او گفته‌اند که ارتش گزارش‌ها درباره شهادت رزمندگان حماس را دستکاری کرده و آمار را به دروغ به میزان بیشتری منتشر می‌کند. بریک در ادامه اشاره کرد که ارتش اعتماد خود را کاملا نسبت به «هالوی» از دست داده و اینکه او ارتش را «تکه تکه» کرده است. 

این مقام صهیونیست اشاره کرد که هالوی سهل‌انگاری فرماندهان اسرائیلی را نادیده می‌گیرد، زیرا می‌ترسد اگر بخواهد آنان را توبیخ کند از او بپرسند چرا خودش را تنبیه نمی‌کند و استعفا نمی‌کند. وی در آخر اشاره کرد که توافق برای آتش‌بس و تبادل اسرا هر چه سریع‌تر باید منعقد شود و در غیر این صورت ارتش اشغالگر با خطرات بیشتری مواجه خواهد شد. 

در همین حال، ارتش رژیم اشغالگر مدعی است که قصد دارد عملیات نظامی جدیدی را در کرانه باختری آغاز کند. سخنگوی گردان‌های القسام تأکید کرده است که چنین اقدامی تنها «باتلاق جدیدی» خواهد بود که سربازان این رژیم در آن غرق خواهند شد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.