سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکرون هنوز برای ارتباط با دولتش از تلگرام استفاده می‌کند

پولیتیکو به نقل از یکی از مقامات سابق فرانسه فاش کرد با وجود بازداشت دوروف، مکرون و دولتش همچنان از تلگرام استفاده می‌کنند.

روزنامه پولیتیکو به نقل از یکی از نمایندگان سابق پارلمان فرانسه نوشت که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه علیرغم بازداشت بنیانگذار تلگرام، همچنان از این برنامه برای ارتباط با دولتش استفاده می‌کند.

براساس گزارش آر تی، پولیتیکو اعلام کرد که اعضای دولت فرانسه و سیاستمداران احزاب مختلف، به ویژه حامیان مکرون، نزدیک به ده سال است که در تلگرام با هم ارتباط برقرار کرده اند.

دوروف که اصالتا روسی و دارای تابعیت فرانسوی است، شامگاه شنبه در فرودگاه لوبورژ پاریس بازداشت شد و روز بعد بازداشت موقت وی به ۹۶ ساعت تمدید شد که قرار بود فردا (روز چهارشنبه) به پایان برسد، اما مدعی العموم بازداشت دوروف را ۴۸ ساعت دیگر تمدید کرد.

بر اساس گزارش ها، دوروف متهم به امتناع از همکاری در پرونده‌های جرایم سایبری و مالی در تلگرام است. دادستانی عمومی پاریس او را به ویژه به مشارکت در قاچاق مواد مخدر، جنایات علیه کودکان و کلاهبرداری متهم می‌کند، به این معنی که او در واقع شریک جرم کسانی است که با استفاده از تلگرام او مرتکب این جنایات و سایر جنایات می‌شوند.

از سوی دیگر ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه دلیل بازداشت بنیانگذار تلگرام را سیاسی دانست و در این خصوص  گفت که این اقدام به دستور آمریکا و با هدف کنترل بر تلگرام همزمان با انتخابات آمریکا صورت گرفته است. در همین راستا حکم بازداشت بنیانگذار تلگرام در فرانسه در حالی تمدید شده که برخی ادعاها حاکی از دست داشتن رژیم صهیونیستی در این بازداشت است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.