سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران مطرح کرد؛

دخالت افراد فاقد صلاحیت در فیزیوتراپی

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: اکنون افراد فاقد صلاحیت در تمر فیزیوتراپی دخالت می‌کنند.

ایرج عبداللهی رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در نشست خبری گفت: اکنون در ایران  ۸۸۰۰ فیزیوتراپیست در ایران فعالیت می کند و ۳۰۰۰ کلینیک فیزیوتراپی در کشور فعال هستند.

وی افزود: فیزیوتراپی در خط مقدم درمان قرار دارد زیرا با توجه به روند افزایش سالمندی در کشور نیاز و دسترسی به خدمات توانبخشی نیز بیشتر می‌شود‌.برخی مراکز غیر مجاز در حوزه فیزیوتراپی  فعالیت می‌کند.

عبد اللهی ادامه داد: با توجه به اهمیت فیزیوتراپی و تبلیغات گسترده در فضای مجازی ، از هموطنان درخواست می‌شود هنگام مراجعه فیزیوتراپیست از سازمان نظام پزشکی مشخصات فرد مربوطه استعلام کنند. اکنون افراد فاقد صلاحیت در امر  فیزیوتراپی دخالت می‌کنند.

 وی تاکید کرد: افراد می توانند وارد سایت نظام پزشکی شده و نام فیزیوتراپیست را جستجو کنند و البته این افراد باید کارت عضویت انجمن فیزیوتراپی را نیز داشته باشند.

در ادامه مراسم، پرهام پارسا دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: فیزیوتراپیست می تواند با تشخیص درست و دقیق یک تغییری در زندگی عادی افراد ایجاد کند.

وی بیان کرد: کمر درد سبب از کار افتادگی موقت خواهد شد و یک فیزیوتراپیست می تواند این مشکلات را با درمان به موقع بر طرف کند.

پارسا تاکید کرد: افرادی غیر مجاز در فضای مجازی به صورت غیر قانونی اقدام به ارائه خدمات درمانی می‌کنند. 

وی بیان کرد: به تازگی به دلیل هزینه کم تر، افراد غیر مجاز اقدام به ارائه خدمات فیزیوتراپی در قالب مراکز فاقد مجوز می‌کنند.

در ادامه مریم، اسماعیل ابراهیمی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هنگام غروب و صبح به دلیل خستگی عضلات، ۸۰ درصد پارگی رباط ها رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: دانش آموزان به دلیل استفاده زیاد از موبایل ، مدت‌های طولانی سرشان پایین بوده و ستوان فقرات آنها دیسک پیدا می‌کند.

ابراهیمی افزود: مهمترین علت محرومیت‌های شغلی که ۸۰ درصد افراد به گونه‌های مختلف درگیر آن هستند، اختلالات اسکلتی عضلانی است و در اینجاست که فیزیوتراپی و اقدامات پیشگیرانه آن قبل از رسیدن به مرحله ناتوانی معنای بهتری پیدا می‌کند.

وی گفت: رشته فیزیوتراپی به دلیل تنوع افراد و مراجعان از کودکان تا سالمندان، افراد با دامنه مشکلات حرکتی در همه رده‌های سنی، جایگاه خاصی دارد و آینده فناوری‌های دیجیتالی نمی‌تواند منجر به حذف فیزیوتراپی شود؛ بلکه فیزیوتراپی در فهرست ۱۰ حرفه ارزشمند و ماندگار جای خود را تثبیت کرده است.

در ادامه مراسم،محمد رضا پور احمدی دبیر علمی سی و پنجمین کنگره فیزیوتراپی گفت: اکنون فیزیوتراپی علاوه بر درمان در موضوعات اسکلتی پیشگیری می‌کند.

وی افزود: در این کنگره ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.

برچسب ها: فیزیوتراپ ، کمر درد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.