سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای آزمایشگاه سیار از سوی کمیساریای عالی پناهندگان به خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: یک دستگاه بنز اسپرینتر (آزمایشگاه سیار) اهدایی کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، تحویل خراسان جنوبی شد.

 سید محمد موسوی میرزایی گفت: با پیگیری‌هایی که از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در سال گذشته انجام شد، دستگاه‌ها و تجهیزات خوبی به استان اختصاص یافت تا خدمات مناسبی به مردم و اتباع خارجی ارائه شود.

وی افزود: هفت دستگاه بنز اسپرینتر آزمایشگاه سیار وارد کشور شد و یکی از این دستگاه‌ها به استان خراسان جنوبی تحویل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: دستگاه بنز اسپرینتر اهدایی کمیساریای عالی پناهندگان یک آزمایشگاه سیار با تجهیزات کامل است که در رزمایش‌ها، طغیان‌ها و کار‌های تحقیقاتی کاربرد دارد و به راحتی قابل حمل است.

وی گفت: تجهیزات دیگری از جمله یک دستگاه آمبولانس در ماهیرود و ونتیلاتور به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اهدا شد که ارزش تقریبی این اقلام حدود ۷۰۰ میلیارد ریال است و باعث گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به گروه‌های هدف خواهد شد.

موسوی میرزایی به استقرار یک دستگاه آمبولانس در مرز ماهیرود مشترک با افغانستان، ۶ دستگاه ونیتلاتور، ۲ دستگاه اکسیژن ساز، یک دستگاه رادیولوژی پرتابل، تخصیص ۹ میلیارد ریال برای تعمیر و نوسازی ۲ مرکز خدمات جامع سلامت برای گروه هدف اتباع اشاره کرد که از طریق کمیساریای عالی سازمان ملل متحدد در امور پناهندگان به این دانشگاه اختصاص یافت و در سطح استان توزیع شد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۲ شهرستان دارد و در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان هم مرز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.