مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: با اعزام تماشاخانه سیار به استان، نمایش بیرق سرخ طی ۳ روز در استان اجرا شد.

مظهری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: تماشاخانه سیار از تهران به استان در آستانه اربعین حسینی اعزام شد و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر به مدت ۳ روز از برنامه‌های این تماشاخانه بهره‌مند شدند.

او افزود: تماشاخانه سیار در قالب یک دستگاه تریلی در شهر‌های قاین، خضری، بیرجند، دیهوک و طبس از ۲۹ تا ۳۱ مرداد نمایش اجرا کرد.

مظهری بیان کرد: در این تماشاخانه سیار، نمایش تعزیه گونه امام حسین (ع) و یاران با وفایش در سال ۶۱ هجری قمری با عنوان بیرق سرخ با تلفیق تئاتر و تعزیه روی صحنه رفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به عوامل اجرای نمایش بیرق سرخ عنوان کرد: این اثر نمایشی به کارگردانی صادق کیانی و با بازیگری سید مهرداد کاووسی، صادق کیانی‌مقدم، فاطمه جعفری و فاطمه فراتی در استان اجرا شد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: نمایش صحنه‌ای بیرق سر» روایت دخیل‌هایی است که به علم بسته و آویزان شده و هر از گاهی گریزی به تعزیه شهادت حضرت علی اکبر، حضرت عباس، بشیر و ام‌البنین می‌زنند.

مظهری هدف از برپایی این تماشاخانه سیار را برقراری عدالت فرهنگی و آشنا کردن مردم با ظرفیت تئاتر مذهبی و آیینی ذکر کرد و گفت: ایجاد نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان، بیان مفاهیم تربیتی در قالب تئاتر و نمایش، آشنایی خانواده‌ها با فعالیت‌های جذاب در کانون پرورش فکری از دیگر اهداف اعزام تماشاخانه سایر به استان بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: تماشاخانه سیار در سال تحصیلی مجدد به استان اعزام خواهد شد تا جمعیت بیشتری از برنامه‌های این اقدام فرهنگی بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.