سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مطرح کرد:

افزایش سگ‌های بلاصاحب اهواز در پی نبود داروی بیهوشی

ثابت قدم گفت: در پی نبود داروی بیهوشی، آمار زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در اهواز بسیار کاهش یافته است.

محمود ثابت‌قدم مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری با اشاره به وضعیت جمعیت سگ‌های بلاصاحب در اهواز گفت: از اواخر پارسال با کمبود داروی بیهوشی مواجه شدیم و همچنان با نبود این دارو که برای زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب استفاده می‌کردیم، مواجه هستیم. این دارو وارداتی و غیرمجاز است و تنها از طریق مبادی دولتی وارد می‌شود و به صورت سهمیه‌ای در اختیار دامپزشکی و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

او افزود: با وزارت کشور نامه‌نگاری کرده‌ایم و درخواست داشته‌ایم سهمیه دارویی برای شهرداری‌ها در نظر بگیرند اما متاسفانه سهمیه‌ای در نظر گرفته نشده است.

آقای ثابت قدم با بیان اینکه در پی نبود داروی بیهوشی، آمار زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در اهواز بسیار کاهش یافته است، یادآور شد: در حال حاضر زنده‌گیری متوقف نشده و به روش‌های دیگر در حال انجام است اما سرعت آن بسیار کمتر شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری با بیان اینکه جمعیت سگ‌های بلاصاحب بسیار زیاد شده است، اضافه کرد: با این شرایط، آینده خوبی از نظر جمعیت سگ‌های بلاصاحب قابل تصور نیست زیرا احتمالا تعداد زاد و ولد این سگ‌ها از میزان زنده‌گیری بیشتر است.

او ادامه داد: از سوی دیگر از اول مهرماه آغاز سال تحصیلی و رفت و آمد دانش‌آموزان را در شهر داریم و برای سلامت آن‌ها، شرایط اصلا خوب نیست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: از سوی دیگر حمایت خارج از عرف برخی از حامیان سگ‌های بلاصاحب و غذا دادن به آن‌ها موجب شده است تعداد سگ‌های بلاصاحب بیشتر شود. در هر نقطه‌ای جمعیت زیاد سگ‌های بلاصاحب مشاهده می‌شود قطعا افرادی غذارسانی به این حیوانات را انجام می‌دهند و اگر غذارسانی انجام نشود، چنین صحنه‌ای مشاهده نمی‌شود.

این مقام مسئول می گوید: یکی از دلایل حضور سگ‌ها در شهرها وجود غذا است؛ این سگ‌ها یا از طریق زباله‌ها غذای خود را تامین می‌کنند یا مردم به آن‌ها غذارسانی می‌کنند. حامیان باید متوجه شوند اگر قرار است غذارسانی انجام دهند باید بیرون از شهر این کار را انجام دهند نه در خیابان‌ها و معابر شهری.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۱:۴۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
خوزستان استان بی صاحب کشور
اهواز بی صاحبترین شهر ایران
عرضه نداری شهر رو اداره کنید از صندلی قدرست فساد پایین بیایین بذارین مردم شهر رو اداره میکنند