سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار کنجد در سطح اراضی خوزستان

معاون سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان رتبه نخست تولید دانه روغنی کنجد، چغندرقند پاییزه، گندم و ذرت دانه‌ای در کشور را دارد.

عبدالرضا سیداحمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تابستان امسال ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار کنجد در اراضی کشاورزی خوزستان کشت شده است و این استان بزرگترین تولید کننده دانه روغنی کنجد در کشور است.

او افزود: دانه کنجد خاصیت ضد اکسیدان دارد که باعث می‌شود روغن آن ماندگاری زیادی داشته باشد.

آقای سید احمدی به تولید ۲ برابری دانه‌ روغنی کلزا در خوزستان نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: میزان تولید دانه روغن کلزا در خوزستان از ۳۱ هزار تن در سال گذشته به ۶۲ هزار تن در سال جاری رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: ۲۱ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی بابت خرید کلزا به کشاورزان خوزستان پرداخت شد.

سیداحمدی اضافه کرد: دانه روغنی سویا نیز در سطح ۳۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان کشت شده که ارقام اصلاح شده آن توسط مرکز تحقیقات صفی آباد توصیه شد؛ برای کشت پاییزه نیز قرار است بیش از ۶۰ هزار هکتار دانه روغنی کلزا کشت شود که بذر آن فراهم شده است.

سیداحمدی در خصوص کشت چغندرقند پاییزه خوزستان نیز گفت: استان خوزستان در تولید چغندرقند پاییزه رتبه اول کشور را دارد، سال گذشته میزان تولید این محصول یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن بوده که حدود ۳۴۰ هزار تن بیشتر از سال قبل تولید شده است.

او با اشاره به کیفیت بالای ارقام برنج تولید خوزستان اظهارکرد: سال گذشته ۷۵۰ هزار تن شلتوک در شالیزارهای استان تولید شده و امسال نیز به همین میزان تولید خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: بعد از استانهای گیلان و مازندران بیشترین سطح زیرکشت برنج کشور مربوط به خوزستان است.

سید احمدی گفت: بیشترین کشت ذرت دانه‌ای و سیلویی کشور در خوزستان انجام می‌شود به طوری که بین ۳۰ تا ۳۵ درصد ذرت دانه‌ای و سیلویی کشور در خوزستان تولید می‌شود و این آمار روند بسیار مناسبی برای خودکفایی این محصول است.

۱۵ درصد گندم خریداری شده کشور تولید خوزستان است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان بزرگترین تولید کننده محصولات زراعی در کشور است به طوری که در ۱۰ سال اخیر بیشترین میزان تولید و خرید گندم به خوزستان اختصاص یافته و ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تن گندم در ۲ سال گذشته از کشاورزان خریداری شده است.

این مقام مسئول افزود: ۱۵ درصد از گندم خریداری شده کشور به خوزستان اختصاص دارد و امیدواریم با تامین نهاده‌ها این تولید بیش از پیش افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.