سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارخانه سیمان بجنورد مشکلی در تامین سیمان ندارد

مدیر کل صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: نیاز استان به سیمان روزانه هزار و ۵۰۰ تن است در حالی که فقط امروز ۳ هزار و ۲۰۰ تن سیمان در بازار توزیع شد.

 چند روزی است کمبود سیمان در بازار استان سبب بروز مشکلات برای صنعت ساختمان شده که مسئولان کارخانه سیمان بجنورد محدودیت درمصرف برق را علت این کمبود عنوان کردند، این در حالی است که حسین حاجی بگو مدیر کل صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی  گفت: نیاز استان به سیمان روزانه هزار و ۵۰۰ تن است . 

او گفت : محدودیت صنایع در استفاده از شبکه برق سراسر کشور از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور باعث کاهش تولید شد، اما اکنون بخش زیادی از سیمان استان در حال صادر شدن به دیگر استان‌ها است.

 اولویت نخست، تامین نیاز بازار استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی هفته گذشته در جلسه کارگروه تنظیم بازار با اشاره مشکلات تامین سیمان در بازار استان تاکید کرده بود اولویت نخست، تامین سیمان مورد نیاز استان است و در این خصوص پیگیری‌های مستمر برای تامین نیاز سیمان استان با اولویت خود استان انجام شده است.

فخر موحدی در ادامه بازدید از شرکت سیمان، استقرار بازرس مقیم در محل کارخانه سیمان بجنورد برای نظارت بر مقاصد حمل بارنامه‌های محصولات سیمان، اختصاص ۲۰ تیم ویژه گشت بازرسی از مراکز توزیع عمده سیمان، کنترل روزانه سامانه جامع تجارت با هدف کنترل میزان موجودی کالایی و نحوه خرید و فروش کالای موصوف در استان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت بازار سیمان عنوان کرده بود.

کارخانه سیمان بجنورد یکی از مهمترین مراکز تولید سیمان در کشور است که با ظرفیت اسمی تولید سالانه یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن و ۱۲ نوع محصول مختلف از جمله انواع سیمان و پوزولان طبیعی علاوه بر پاسخگویی به نیاز صنعت ساختمان کشور قادر به صادرات محصول به کشور‌های منطقه است.

منبع: تسنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.