سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات قم به ۷۳ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرکات قم گفت: براساس پایش صورت گرفته از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، نزدیک به ۷۳ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان به کشور‌های مختلف جهان صادر شده‌است.

اسفندیار دریکوندی گفت: طی مدت یاد شده ۸۰ هزار و ۳۵۶ تُن کالا در قالب تعداد ۲ هزار و ۲۰۸ اظهارنامه، به ارزش ۷۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۹۲۰ دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور‌های هدف صادر شد.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه، ۲۹ هزار و ۸۲۸ تُن کالا در قالب تعداد یک‌هزار و ۲ اظهارنامه، به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۴۱ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

مدیرکل گمرکات قم اضافه کرد: بیشتر حجم واردات انجام شده به گمرکات قم را کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و همچنین مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های تولیدی تشکیل می‌دهد که در راستای کمک به پیشرفت اقتصادی استان است.

دریکوندی با اشاره به این که درآمد کل گمرکات قم در این مدت بیش از ۴۲۴ میلیارد تومان بوده‌است، گفت: به منظور حمایت از فعالان اقتصادی تلاش می‌کنیم روند صادرات و واردات کالا‌ها از طریق گمرکات استان به سرعت و با تسهیل امور اداری انجام شود.

مدیرکل گمرکات قم افزود: طی سال‌های اخیر توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم و تولید محصولات متنوع در آن موجب شده تا شاهد افزایش روند فعالیت‌های تجاری در این استان باشیم و اکنون شمار قابل توجهی از کالا‌های ساخت قم به بسیاری از کشور‌های جهان صادر می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه درنزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

برچسب ها: صادرات ، گمرکات قم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.