سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست گروه‌های آزادی مطبوعات از اتحادیه اروپا برای تحریم اسرائیل

شصت سازمان جهانی خواستار اقدام فوری اتحادیه اروپا علیه اسرائیل به دلیل نقض بی سابقه آزادی رسانه‌ها شده اند.

شصت سازمان جهانی آزادی مطبوعات و حقوق بشر با امضای نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند تا علیه اسرائیل به دلیل تشدید نقض آزادی رسانه‌ها و کشتار روزنامه نگاران در غزه، کرانه باختری اشغالی و اراضی اشغالی، اقدام قاطعانه‌ای انجام دهد.

در این نامه که امروز دوشنبه ارسال شده است خواستار تعلیق توافقنامه اتحادیه اروپا و اسرائیل و اعمال تحریم‌های هدفمند علیه مقامات مسئول اسرائیل شد. این سند توسط سازمان‌هایی از جمله مؤسسه مطبوعاتی بین المللی (IPI)، دیده بان حقوق بشر (HRW) و مطبوعات آزاد نامحدود (FPU) امضا شد.

این نامه خطاب به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و والدیس دامبروسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا، است و بر نیاز فوری به اقدام علیه آنچه که آنها به عنوان «نقض بی سابقه آزادی رسانه توسط مقامات اسرائیلی» توصیف می‌کنند، تاکید دارد.

در این نامه آمده است: اینها بخشی از سوء استفاده‌های گسترده و سیستماتیک مقامات اسرائیلی در غزه، کرانه باختری، و اراضی اشغالی است که توسط سازمان‌های غیردولتی اسرائیل، فلسطین و بین المللی، کارشناسان سازمان ملل، دیوان بین المللی دادگستری و در یک درخواست مستند یا تایید شده است. 

در این نامه آمده است: «این نقض‌ها باید موجب تعلیق توافقنامه اتحادیه اروپا و اسرائیل و تحریم‌های بیشتر هدفمند اتحادیه اروپا علیه مسئولین اسرائیلی شود».

این سازمان‌ها هشت اقدام اسرائیل از جمله قتل هدفمند روزنامه نگاران، ممنوعیت دسترسی رسانه‌های مستقل به غزه و بازداشت خودسرانه روزنامه نگاران را تشریح کردند که نیازمند واکنش فوری اتحادیه اروپا است.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اسرائیل بیش از ۱۲۰ روزنامه نگار و کارمند رسانه‌ای فلسطینی در غزه را کشته و خودسرانه حداقل ۴۹ روزنامه نگار را بازداشت کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.