سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای الگوی کشت در سال زراعی جدید محقق می شود

وزیر جهاد گفت: اکنون اجرای الگوی کشت در سال زراعی جدید در حال تحقق است و بر اساس تکالیف قانونی و امکانات، الگوی کشت اجرا می‌شود.

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد امروز در حاشیه مراسم آغاز سال زراعی جدید در جمع خبرنگاران گفت: بعد از هفته دولت با برگزاری جلساتی که برخی درون دستگاهی نیست بلکه برون دستگاهی است و نیاز به هماهنگی های دولت دارد، قیمت جدید تضمینی گندم اعلام می شود.

به گفته او، اکنون نظرات کارشناسی دریافت شده و پیش نویس نرخ خرید تضمینی جدید گندم آماده است.

نوری قزلجه درباره اجرای الگوی کشت در سال زراعی جدید گفت: اکنون اجرای الگوی کشت در سال زراعی جدید در حال تحقق است و براساس تکالیف قانونی، امکانات و مشوق هایی که در اختیار داریم الگوی کشت اجرا می شود.

وزیر جهاد ادامه داد: اجرای الگوی کشت برنامه جدیدی نیست، بلکه در گذشته نیز توسط کشاورزان اجرا می شد. حال با توجه به تغییرات اقلیم و بحران آبی این کار را دقیق تر می کنیم.

نوری قزلجه گفت: اکنون با مشوق هایی که در اختیار داریم کار را به سمتی سوق خواهیم داد که کشت های مناسبی با توجه به اقلیم داشته باشیم. الزامات در حدی است که قانون تعیین کرده است و بیش از آن الزامی ندارد.

او درباره افزایش قیمت کود در سال زراعی جدید افزود: آنچه که در گذشته برای قیمت کود رخ داده که اتفاق افتاده  است و کاری نمی توان کرد، هنوز کودی که با قیمت های جدید است حدود ۵۳ درصد آن یارانه ای است.

او با اشاره به اینکه دستوری مبنی بر ملغای افزایش قیمت کود نداریم، گفت: اکنون از یک سو باید قیمت کود را در نظر بگیریم و از سوی دیگر باید تامین آن را مدنظر قرار بدهیم تا مشکلی رخ ندهد.

نوری گفت: مطالبات گندمکاران طی روزهای آتی و قبل از پایان شهریور پرداخت می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.