سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر رشته و انتقال پذیرفته‌شدگان ارشد علوم پزشکی ممنوع است

بر اساس آئین نامه آموزشی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی هرگونه انتقـال، تغییـر رشـته و یـا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است.

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت.

ثبت نام هر دانشگاه در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۷ شهریور ماه بر اساس اعلام هر یک از دانشگاه هـای پذیرنـده در سـامانه اینترنتـی همـان دانشگاه می‌باشد؛ بنابراین پذیرفته شدگان جهت اطلاع از زمان، مکان، مدارک مورد نیاز، نحوه ثبت نام، حضوری یا غیرحضوری به سـامانه دانشـگاه پذیرفته شده مراجعه کنند؛ بنابراین با توجه به اینکه محل پـذیرش را خـود فـرد و بـا آگـاهی کامـل تعیین و ثبت نموده، لذا هیچ گونه تغییر در رشته محل پذیرش، انجام نخواهد گرفت.

کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل که انتخاب رشته محل کرده اند، برای مشاهده نتیجه خود می‌بایسـت از طریـق همـین سـامانه اقـدام کنند. 

افرادی که کد رهگیری خود را فراموش نموده اند از طریق گزینه فراموشی کد رهگیری اقدام کنند. کارنامه علمی و نهایی حداکثر تا پایان دی ماه سال جاری قابل دریافت از سامانه است. به هیچ عنوان متعاقباً کارنامه صادر نخواهد شد.

 متقاضیان استعداد درخشان بدون آزمون، با وارد نمودن کد رهگیری خود: الف-در صورت پذیرش نتیجه قبولی خود را مشاهده می نمایند. افراد متقاضی استعداد درخشان که هم بـا آزمـون و هـم بـدون آزمـون پذیرفتـه شده اند باید انصراف خود را در یکی از آن دو اعلام نموده و از طریق دانشگاهی که ثبت نام نهایی را انجام مـی دهنـد، بـه مرکـز سـنجش آمـوزش پزشکی اعلام کنند.

در صورت عدم پذیرش پیام " مردود استعداد درخشان بدون آزمون " را مشاهده خواهند نمود. این داوطلبان اگر در جلسه آزمون هم شرکت نموده و انتخاب رشته محل را انجام داده اند بایستی کارنامه نهایی را نیز مشاهده کنند.

کلیه افراد شرکت کننده در آزمون که مجاز به انتخاب محل شده و انتخاب رشته محل را انجام داده اند، کارنامه نهـایی کـه نشـان دهنـده جایگـاه داوطلب در رشته محل‌های انتخابی اش در مقایسه با سایر افرادی که این دانشگاه را انتخاب کرده اند می‌باشد، دریافت می‌کنند.

ردیف اول کارنامه نهایی نشان دهنده مشخصات فردی داوطلب بر اساس فرم ثبت نام بوده و نتیجه آزمون نیز در ستون نتیجه نهایی و محل پذیرش در ستون کد رشته محل پذیرش قابل رویت می‌باشد.

طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، متقاضیان سهیه ایثارگران و رزمندگان در صورت کسب نمره آزاد در سهمیه آزاد پذیرفته شده اند که در ستون نتیجه نهایی درج شده است. به عبارتی با توجه به نمره و رتبـه اکتسـابی، سـهمیه پـذیرش متفـاوت از سـهمیه ثبـت نـامی داوطلب می‌باشد.

دفترچه راهنمای ثبت نام متقاضیان سهمیه استعداد درخشان با آزمون که حـائز نمـره آزاد یـا رزمنـدگان شـده و نیـاز بـه استفاده از این سهمیه نداشته اند، در ستون نتیجه نهایی سهمیه پذیرش آزاد یا رزمنده درج شـده اسـت. بـه عبـارتی بـا توجـه بـه نمـره و رتبـه اکتسابی، سهمیه پذیرش متفاوت از سهمیه ثبت نامی داوطلب می‌باشد.

کلیه پذیرفته شدگان در اولین اولویت انتخابی حائز شرایط پذیرش از نظر علمی پذیرفته شده اند که بـا کلمـه قبـول مشـخص شـده اسـت. بسیاری از پذیرفته شدگان در اولویت‌های بعد از محل پذیرش کنونی، حائز رتبه خوب می‌باشند ولی به منزله قبولی نیست. با توجه به اینکه فرد با آگاهی کامل انتخاب رشته محل نموده است، لذا جابجایی در اولویت‌های رشته محل بعدی، امکان پذیر نمی‌باشد.

یکی از شرایط پذیرش در سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران و استعداد‌های درخشان با آزمون، کسب حدنصاب لازم می‌باشد. داوطلبان ایـن سهمیه‌ها که حد نصاب لازم را کسب نکرده اند، حائز شرایط پذیرش در این سهمیه نشده اند. به عبارتی داوطلب در مرحلـه نخسـت در چنـد برابـر ظرفیت پذیرش دارای حد نصاب بوده و مجاز به انتخاب رشته محل شده ولی در مرحله نهایی (به اندازه ظرفیـت پـذیرش) حـائز حدنصـاب لازم نشده است.

همچنین ممکن است برخی از متقاضیان این سهمیه‌ها علیرغم کسب حدنصاب به دلیل تکمیل شدن ظرفیـت پـذیرش بـا نفـرات حائز نمرات بالاتر این سهمیه جزء پذیرفته شدگان نباشند.

پذیرفته شدگان کلیه واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی دقت نمایند اسامی قبول شدگان همزمان با سایر دانشگاه‌ها به دفتر معاونت علوم پزشکی این دانشگاه ارسال می‌گردد و توسط دفتر مذکور نتایج به واحد‌های زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می‌شود؛ لذا در صورت عدم دریافت لیست مربوطه توسط واحد ذیربط، فقط با دفتر معاونت علوم پزشکی این دانشگاه هماهنگی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.