سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح و کلنگ‌زنی ۹ پروژه شهری در هفته دولت

شهردار شهرکرد گفت: در هفته دولت ۹ پروژه شهری در شهرکرد با اعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

محمدحسین واحدیان اظهار کرد: در هفته دولت ۹ پروژه شهری در شهرکرد با اعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد که از این تعداد ۶ پروژه افتتاح و ۳ پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با بیان این‌که پروژه‌های ترافیکی با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان در سطح شهرکرد قابلیت بهره‌برداری دارند، افزود: احداث ایستگاه‌های پایش تصویری، احداث سامانه‌های ثبت تخلف، هوشمندسازی تقاطع‌ها و راه‌اندازی پارک حاشیه‌ای یک بسته کامل ترافیکی است که در روان‌سازی ترافیک شهری بسیار مؤثر خواهد بود و هم‌اکنون در شهرکرد قابلیت بهره‌برداری دارند.

شهردار شهرکرد ادامه داد: تاکنون ۲۰ ایستگاه پایش تصویری با اعتباری نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان در شهرکرد ایجاد شده است، همچنین ۱۰ ایستگاه ثبت تخلف سرعت با اعتباری نزدیک به ۹ میلیارد تومان احداث شده است که پنج ایستگاه آن فعال و پنج ایستگاه دیگر به زودی راه‌اندازی می‌شود.


بیشتر بخوانید


واحدیان اضافه کرد: هوشمندسازی تقاطع‌های سطح شهر با اعتباری نزدیک به ۹ میلیارد تومان انجام شده است، همچنین اجرای پارک حاشیه‌ای به صورت سرمایه‌گذاری توسط یک شرکت دانش‌بنیان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه باتوجه به گستردگی پروژه‌های عمرانی یکی از نیاز‌های فعلی شهرداری تجهیز به انواع ماشین‌آلات مختلف است، ادامه داد: در سال گذشته، ۶۲ میلیارد تومان برای خرید انواع ماشین‌آلات هزینه شد، همچنین در سال‌جاری ۲۷ میلیارد تومان برای این ماشین‌آلات هزینه شده است که طی هفته دولت ۱۷ دستگاه آن رونمایی خواهد شد.

شهرداری شهرکرد گفت: یکی از دغدغه‌ها و سیاست‌های اصلی شهرداری شهرکرد بهینه‌سازی مطلوب ناوگان موتوری شهرداری است که در این زمینه قدم‌های اساسی در دو سال اخیر برداشته شده است.

وی با بیان این‌که بهسازی ورودی‌های شهر یکی از دغدغه‌های شهرداری شهرکرد بود، تصریح کرد: بهسازی ورودی شرقی در حال انجام و روبه پایان است، طراحی ورودی غربی و جنوبی به اتمام رسیده است و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

شهردار شهرکرد عنوان کرد: بهسازی ورودی شرقی شامل ایجاد تونل نوری، تکمیل پیاده‌روها، بهسازی فضای سبز و نصب تابلوی شهدا با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به زودی به اتمام خواهد رسید و هم اکنون قابلیت بهره‌برداری دارد.

واحدیان افزود: بازگشایی کمربندی ۱۵ خرداد با اعتباری بالغ‌بر ۲۵ میلیارد تومان در مراحل پایانی قرار دارد و تا پایان هفته دولت قابلیت بهره‌برداری دارد، بازگشایی کمربندی ۱۵ خرداد موجب کاهش بارترافیکی بلوار فارابی و میدان شهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین تعریض خیابان بزرگمهر در محله میرآباد با اعتباری بالغ‌بر هشت میلیارد تومان، در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و مردم منطقه می‌توانند از این مسیر استفاده کنند.

شهردار شهرکرد گفت: ایجاد باغ ایرانی در پارک ملت با اعتبار خصوصی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در مراحل پایانی و قابلیت بهره‌برداری دارد، این باغ به مساحت هفت هزار متر مربع و شامل بخش‌های گوناگونی خواهد بود.

واحدیان اضافه کرد: پروژه انتقال پساب آب از تصفیه‌خانه شهرکرد به طول ۸.۵ کیلومتر، با اعتباری نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان در فاز اول و با هدف آبیاری فضای سبز شهرکرد در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساختمان منطقه یک شهرکرد در شرایط مناسبی قرار ندارد، ادامه داد: کلنگ احداث ساختمان منطقه یک شهرداری شهرکرد با اعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد تومان بر زمین در هفته دولت بر زمین خواهد خورد، این ساختمان جنب ترمینال غرب و در دوسال ساخته خواهد شد.

واحدیان اظهار کرد: همچنین ایجاد زیرساخت فیبر نوری به طول ۵۵ کیلومتر با هدف هوشمندسازی شهر در هفته دولت آغاز خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.