سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای خون در زنجان ۱۲ درصد رشد یافت

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: از ابتدای ماه محرم تا روز اربعین امسال پنج هزار و ۶۶۷ نفر در زنجان جهت اهدای خون مراجعه کردند که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

سیامک اسدی با بیان اینکه اهدای خون در زنجان ۱۲ درصد رشد یافت گفت: ماه محرم امسال نیز مانند سال‌های گذشته فرصتی برای ترویج فرهنگ اهدای خون، تعمیق فرهنگ نوع دوستی و دگرخواهی در شهر و استان زنجان است.

وی اظهار داشت: در استان زنجان حضور در انتقال خون و اهدای خون به بیماران نیازمند مانند سایر مراسم آیینی ماه محرم چشمگیر و پررنگ بوده و این موضوع نشان از شعور و آگاهی مردم این دیار دارد.

این مسئول ادامه داد: اگرچه انتقال خون یک موضوع کاملا تخصصی و پیچیده در طب بالینی بوده ولی وجه فرهنگی و اجتماعی آن نیز قابل توجه است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های مرجعی مانند استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید برای تقویت وجه فرهنگی انتقال خون به ویژه در ماه محرم و شب های قدر اهتمام و همکاری بیشتر داشته باشند.

اسدی ضمن تشکر از مردم سخاوتمند استان زنجان که در ماه‌های گذشته تمام فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی را تامین کردند افزود: با کارهای انجام گرفته اهدای خون از ابتدای سال جاری تاکنون وضعیت مناسبی در استان داشته است.

وی اضافه کرد: در این خصوص باید قدردان مردمی بود که به طور داوطلبانه و بدون چشمداشت و صرفا با انگیزه انسان دوستانه و خداپسندانه بخشی از وجود خود را برای تامین سلامت بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی اهدا می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه این در حالی است که بسیاری از اهدا کنندگان خون مشتریان ثابت انتقال خون هستند و به طور مستمر خون اهدا می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.