سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان در قم ایجاد می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال سه هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی تمام وقت و دارای بیمه برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در استان ایجاد خواهد شد.

وحید وزیری راد گفت: این تعداد ظرفیت اشتغال هم برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و هم برای مدارک تحصیلی پایین‌تر است که نقش مهمی در ارتقا سطح درآمد خانواده‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی استان خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم افزود: در همین رابطه ۲ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان ایجاد خواهد شد که ۵۴۹ مورد آن برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و ۲ هزار و ۱۵۱ مورد آن برای مدارک تحصیلی پایین‌تر است، همچنین یک‌هزار و ۲۰ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی قم فراهم می‌شود که ۱۳۰ مورد آن برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و ۸۹۰ مورد دیگر برای دارندگان مدارک تحصیلی پایین‌تر است.

گفتنی است در راستای اجرای برنامه تعهد اشتغال استان در سال جاری، به ایجاد فرصت‌های شغلی برای همه اقشار از جمله مددجویان نهاد‌های حمایتی در تمامی بخش‌های اقتصادی شامل، صنعت، کشاورزی و خدمات توجه ویژه‌ای شده‌است.

مسئولان استان تاکید دارند ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از اولویت‌های مهم برای توسعه اقتصادی قم است و در همین رابطه دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند بر اساس برنامه اشتغال استان به تعهد خود در ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان عمل کنند.

بر اساس آخرین برنامه تکلیفی اشتغال استان، در سال جاری باید ۱۹ هزار و ۸۰۵ فرصت شغلی پایدار (دارای بیمه و سایر موارد تعیین شده در قانون کار) توسط دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها در قم ایجاد و در سامانه رصد ملی اشتغال ثبت شود که پنج‌هزار و ۳۸۶ مورد آن برای فارغ التحصیلان دانشگاهی (کارشناسی و بالاتر) است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.