سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسین (ع)خون داد تا مردم در دوراهی حق و باطل نمانند

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: پیام بین المللی اربعین این است که امام حسین (ع) خون داد تا انسان‌ها به گمراهی نیفتند و سر دوراهی نمانند.

حجت الاسلام مرتضی دهشت در مراسم محوری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در آستان امامزادگان باقریه بیرجند افزود: امروز رزمایش اربعین دنیا را لرزانده و دشمن را به هراس انداخته است.

وی با بیان اینکه دنیا بداند نور حسین خاموش شدنی نیست گفت: دشمنان پروژه‌های بزرگی را برای از بین بردن این رزمایش مردمی طراحی کردند، اما شکست خوردند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تلاش و حضور مردم در حماسه اربعین در کشور‌های ایران و عراق قابل قدردانی است تصریح کرد: دشمنان در حالی می‌خواستند نور اربعین را خاموش کنند که امسال موج میلیونی مردم در گرمای ۴۲ تا ۵۳ درجه در راهپیمایی اربعین شرکت کردند.

وی گفت: حضور مردم و تعظیم شعائر دینی در اربعین یک پیام بین المللی است که باید این رزمایش و پیام آن توسط رسانه‌ها به سراسر دنیا مخابره شود چراکه امروز دنیا از قاب تصویر، حضور مردم را حضوری معنادار می‌داند.

حجت الاسلام دهشت افزود: ابتدا باید ارزش این حرکت زیبا و نمادین در گسترده جمهوری اسلامی مقتدر را دریابیم.

وی گفت: آنچه امروز در ادبیات رایج دنیا مرسوم است برای تعمیق یک فرهنگ و باور و گسترش آن سه مولفه «تبیین، تعظیم و تحکیم» لازم است.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: مقام معظم رهبری مساله جهاد تبیین را با درایت بیان کردند که یک تکلیف عمومی است و امروز برای گسترش فرهنگ انقلاب و نظام اسلامی و منطق آن نیاز به جهاد تبیین داریم.

وی با اشاره به دومین مولفه تعمیق یک فرهنگ یعنی تعظیم تصریح کرد: معظم‌له درخصوص گرامیداشت شهدا فرمودند زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و از آنجایی که تعظیم شعائر از یک باور بلند می‌شود امروز مردم در آفتاب سوزان با عشق و ارادت خود این مفهوم را نشان دادند.

حجت الاسلام دهشت با تاکید بر اینکه ملت ایران مردم امتحان داده هستند گفت: آنچه منصوب به امام حسین (ع) است با کربلا گره خورده، لذا حضور پرشور مردم در مراسم پیاده روی اربعین و جاماندگان نوعی تعظیم است.

وی اظهار کرد: درخصوص سومین مولفه تعمیق یک باور و فرهنگ یعنی تحکیم، مسئولان باید حواس خود را در زمینه اعتقاد، فرهنگ و مذهب که امروز از آن به المان یا نماد یاد می‌شود، جمع کنند و دشمنان تلاش دارند از این مسیر وارد شوند.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب سال‌هاست چفیه بر دوش خود دارند برای باور به مقاومت است.

وی افزود: در نصب المان‌ها و نمای سطح شهر دقت کنید، چون گاهی با یک نماد یا تندیس به راحتی با فکر و اندیشه ارتباط برقرار می‌شود همانطور که وقتی یک علم بلند می‌شود با ابی عبدالله (ع) ارتباط برقرار می‌کنیم.

حجت الاسلام دهشت برگزاری مراسم اربعین را تعظیم شعائر اسلامی خواند و بیان کرد: امام حسین (ع) ۲ هدف عمده داخلی و بین المللی و بیداری انسانی را دنبال می‌کرد که در بعد داخلی امروز با همه بزک کردن‌ها یک منکر و زشتی به نام اسرائیل وجود دارد و امیدواریم این رژیم به زودی ریشه کن شود و سیلی محکمی از سوی محور مقاومت دریافت کند.

عضو هیات امنای امامزادگان باقریه (ع) بیرجند هم گفت: آستان مقدس امامزادگان باقریه سال گذشته میزبان رئیس جمهور شهید بود و خدمات این عزیز و دولت سیزدهم را فراموش نکنیم.

حجت الاسلام محمدرضا توکلی افزود: اعتبارات فرهنگی این آستان مقدس از کمک‌های مردمی و اجرای نیات موقوفات مرتبط تامین می‌شود.

وی با اشاره به فضای نامناسب شبستان امامزادگان باقریه اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث شبستان به مساحت چهار هزار متر مربع به زودی آغاز می‌شود و در این زمینه به کمک مردم، خیران و مسئولان نیاز داریم.

عضو هیات امنای امامزادگان باقریه بیرجند گفت: هرچند موکب‌های اربعین بعد از مراسم جمع می‌شود، اما در این آستان موکب‌های پذیرایی از زائران پاکستانی پابرجا خواهد بود.

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین امروز (یکشنبه چهارم شهریور) در ۶۶ مسیر شهری و روستایی استان خراسان جنوبی از جمله مسیر میدان آزادی تا آستان امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.