سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت وجوه اداره شده منابع مالی سازمان بنادر در جهت نوسازی صنایع دریایی

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تقویت وجوه اداره شده منابع مالی به سمت نوسازی صنایع دریایی و تکمیل زیرساخت‌ها از مهم‌ترین اولویت‌هاست.

حمیدرضا آبایی مشاور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته به بحث اشاعه فرهنگ دریایی توجهی نشده بود اما در طی یکی دو سال گذشته سعی کرده ایم با فرهنگ سازی و توجه به بحث فرهنگ دریایی این مسئله را تقویت کنیم، گفت:  در همين راستا دبیرستان های دریایی شکل گرفته و  تعداد دانشگاه های دریانوردی افزایش یافته و بورسیه ها در حوزه دریانوردی انجام شده است.

وی افزود: استفاده از منابع بومی برای تقویت حوزه دریایی و ایجاد شهرهای ساحلی بسیار حائز اهمیت است و مشارکت جوامع محلی در بهره برداری از این طرح می تواند بسیار کارساز باشد.

او گفت: توجه به سفرهای دریایی و استفاده از کشتی های دریایی و مجهزتر شدن ظرفیت های دریایی خود می تواند زمینه ساز تقویت حوزه دریایی باشد چراکه کشور همچنان تشنه این ظرفیت دریایی است.

آبایی با اشاره به اینکه یکی از تکالیف سازمان بنادر توسعه های زیرساختی است که با تکمیل و تقویت آنها ما شاهد بهبود وضعیت توسعه دریایی و بندری خواهیم بود، گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و با تجهیزات بنادر و امکانات زيرساختی شاهد افزایش توسعه دریایی خواهیم بود.

وی افزود: یکی‌ از مباحث اصلی که ما را به سمت یکپارچگی سند توسعه دريامحور هدایت می کند استفاده بهینه از سواحل و هدایت آن به سمت تجارت و تقویت صنعت تجاری سازی در این بخش است‌.

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر گفت: مردم به تکمیل زیرساخت نیاز دارند و با توجه به آنکه ۸۰ درصد از واردات و صادرات در دنیا از طریق دریا شکل می گیرد بنابراین باید بتوانیم در کنار سواحل اشتغال پایدار برای مردم ایجاد کنیم تا انگیزه کافی برای ادامه فعالیت های خود داشته باشند.

آبایی بیان کرد: با توجه به مجوزهای استراتژیک در بنادر و ابلاغیه توسعه دريا تمامی بخش های مرتبط با حوزه دريا و بندر باید در یکپارچگی امور دخیل باشند و نسبت به توسعه گام های اساسی بردارند.

وی گفت: انسجام و یکپارچگی دستگاه های متولی بسیار حائز اهمیت است و اگر سندی در این حوزه وجود دارد باید با یکدیگر در این بخش هم قسم شوند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.