سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار بوشهر:

ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر ۲ برابر می‌شود

استاندار بوشهر گفت: با تکمیل طرح‌های زیرساختی، ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر به بیش از ۱۵ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند و ۲ برابر می‌شود.

احمد محمدی زاده پیش از ظهر شنبه در بازدید از اسکله بندر بوشهر، توسعه زیرساخت‌های بندری بوشهر را یک اولویت بسیار مهم دانست و بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی در دولت سیزدهم برای توسعه بنادر نقاط مختلف استان بوشهر از جنوب تا شمال صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد دریامحور در استان اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص استان بوشهر در حوزه اقتصاد دریا محور، اقدامات مناسبی در زمینه ارتقای زیر ساخت بنادر استان صورت گرفته است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بوشهر با داشتن بیشترین ساحل با خلیج فارس ظرفیت بزرگی در این عرصه اقتصاد دریا محور است، می‌توان از عوامل مهم توسعه و پیشرفت کشور و استان‌های ساحلی می‌توان به دریا، بندر و حمل و نقل دریایی اشاره کرد.

وی از افزایش ۲ برابری ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر خبر داد و گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر ۷.۵ میلیون تن است که با اتمام طرح‌های زیرساختی این میزان به بیش از ۱۵ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند و دو برابر می‌شود.

محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز یادآور شد: با توجه به معیشت بیش از ۷۰ درصد ساحل نشینان خلیج فارس در استان بوشهر از راه دریا و دریانوردی در سه سال اخیر پروژه‌هایی ارزشمندی در بنادر استان با رویکرد رونق اقتصادی و توسعه افتتاح و یا عملیاتی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طول ۹.۵ کیلومتر و با هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار است که فاز نخست آن به طول ۴.۲ کیلومتر به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

شکیبی نسب بیان کرد: در بخش زیرساختی در ۲ مرحله در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مجتمع بندری اختصاص یافته است.

وی افزود: در سایه اقدامات انجام شده تفاهمنامه‌هایی با ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال منعقد شده و اکنون نیز تفاهمنامه‌های جدیدی در آستانه عقد قرار داد هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.