سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد کره‌شمالی از «تغییر موضع هسته‌ای» آمریکا

پیونگ یانگ از تغییرات در برنامه استراتژیک هسته‌ای آمریکا برای تهدید چین، روسیه و کره‌شمالی انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی، ایالات متحده را به دلیل تغییرات در برنامه استراتژیک هسته‌ای خود برای تمرکز بر تهدید‌های ادعایی چین، روسیه و کره شمالی محکوم کرد و متعهد شد که در پاسخ به آن، نیرو‌های هسته‌ای این کشور را ایجاد کند.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: «کره شمالی [جمهوری دموکراتیک خلق کره] قدرت استراتژیک خود را از هر جهت تقویت خواهد کرد تا انواع چالش‌های امنیتی که ممکن است ناشی از تنظیم مجدد وضعیت خطرناک هسته‌ای ایالات متحده باشد را کنترل کند و قاطعانه با هر نوع تهدید هسته‌ای مقابله خواهد کرد.»

سخنگوی پیونگ یانگ در حالی که واشنگتن را به «اغراق آمیز بودن تهدیدات هسته ای» از سوی دیگر کشور‌ها متهم کرد، تاکید کرد که پیونگ یانگ قصد دارد برای ایجاد یک نیروی هسته‌ای توانمند که به عنوان یک بازدارنده عمل کند و از حاکمیت کشور در برابر تهدیدات دفاع کند، «پیش برود».

پیش از این گزارش شد افزایش زرادخانه هسته‌ای آمریکا ممکن است در سال ۲۰۲۶ با انقضای پیمان استارت جدید آغاز شود؛ معاهده بین آمریکا و روسیه، که فعالیت دو زرادخانه بزرگ هسته‌ای جهان را محدود می‌کند.

آژانس ملی امنیت هسته‌ای آمریکا با استناد به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده گزارش داد، تا سپتامبر ۲۰۲۳، ایالات متحده دارای ۳۷۴۸ کلاهک هسته‌ای بود. این میزان ۸۸ درصد کمتر از زمان اوج جنگ سرد در سال ۱۹۶۷ است، زمانی که واشنگتن حداکثر تعداد کلاهک‌ها را در اختیار داشت - ۳۱۲۵۵ واحد بود

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.