سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا: ایران هنوز آماده انجام اقدام علیه اسرائیل است

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران هنوز آماده انجام اقدامی علیه اسرائیل است.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران در مورد چگونگی انتقام‌جویی احتمالی از سوی ایران و حزب‌الله گفت: «من قصد ندارم در مورد احتمالات حرف بزنم و ارزیابی‌های اطلاعاتی را توضیح دهم. هنوز وضعیت بسیار خطرناک است. من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که ایران قرار است چه کاری انجام دهد. ما معتقدیم که آن‌ها هنوز هم آماده انجام یک اقدام هستند. بنابراین، ما باید آماده باشیم و آماده هستیم.»

این سخنگوی دولت آمریکا تصریح کرد: «ما توانایی‌های نظامی خود را در منطقه تقویت کرده‌ایم و هر روز آن را بررسی می‌کنیم.»

کربی همچنین گفت: «در مورد حزب‌الله، من وارد ارزیابی اطلاعاتی خاصی نمی‌شوم، اما قطعاً باید لفاظی‌هایی که از حزب‌الله منتشر می‌شود را جدی بگیریم. ما می‌دانیم که تقریباً هر روز در مرز لبنان و اسرائیل تبادل آتش وجود دارد. اوضاع نباید از کنترل خارج شود.»

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: «بنابراین، در حال حاضر نمی‌توانم به تحول خاصی اشاره کنم که نشان دهنده نوعی اقدام قریب‌الوقوع باشد، اما برای رعایت آنچه قبلاً گفته‌ام، ما این تهدید بالقوه را بسیار جدی می‌گیریم.»

گفتنی است؛ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش‌بس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.