سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم یمن بار دیگر بر حمایت خود از مردم غزه تاکید کردند

مردم یمن با برگزاری تظاهراتی گسترده جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و حمایت آمریکا از رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.

مردم یمن با برگزاری تظاهرات گسترده با عنوان «جهاد و ثبات تا پیروزی» در میادین مرکزی شهر‌های مختلف این کشور، جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و حمایت آمریکا از رژیم اشغالگر قدس را محکوم و بر حمایت خود از مردم غزه تاکید کردند.

به نقل از خبرگزاری سبأ نت، مردم صنعا امروز (جمعه) با حضور بسیار گسترده در تظاهرات حمایت از مردم غزه در میدان السبعین، علیه جنایات رژیم صهیونیستی شعار دادند.

تظاهرکنندگان با برافراشتن پرچم‌های یمن و فلسطین، سکوت جامعه جهانی، کشور‌های غربی و همدستی و توطئه کشور‌های عربی و مسلمان درباره نسل‌کشی فلسطینی‌ها به ویژه کودکان، زنان و غیرنظامیان در غزه و سراسر فلسطین را به شدت محکوم کردند.

در الحدیده نیز اعضای پارلمان و مجلس شورا و معاون استاندار و مدیران کل و فرماندهان نظامی استان در پیشاپیش تظاهرات حضور داشتند و تظاهرکنندگان بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تا پیروزی بر رژیم اشغالگر تاکید کردند.

در استان صعده نیز، مردم در ۲۶ میدان علیه جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و کشتار مردم بی دفاع غزه دست به تظاهرات زدند. مردم شهر صعده به طور گسترده‌ای در میدان «مولد نبوی» حضور یافتند تا حمایت خود را از آزادی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها نشان دهند.

تظاهرکنندگان یمنی در سراسر این کشور با اعلام پایداری و مقاومت در مقابل نیرو‌های سلطه گر و استکبار جهانی تاکید کردند دولت آمریکا به دلیل اصرار بر سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، ابهت و جایگاه خود را از دست داده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات سراسری در یمن، همچنین ادامه کشتار و نسل کشی فلسطینی‌ها در غزه را که به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۴۰ هزار تن در سایه سکوت بین المللی و همدستی کشور‌های عربی و اسلامی منجر شده به شدت محکوم کردند.

تظاهرکنندگان با محکوم کردن سکوت ملت‌های عرب و مسلمان در برابر نسل کشی فلسطینی‌ها در غزه و هتک حرمت مسجد الاقصی، بر ادامه تظاهرات و آماده باش در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و تحریم کامل کالا‌های صهیونیستی و تولیدات شرکت‌های حامی این رژیم تاکید کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات میلیونی در یمن، با تایید عملیات نیرو‌های مسلح کشورشان علیه اهداف دشمن صهیونیستی و آمریکا، بر ادامه آماده باش و آمادگی شان برای حضور در نبرد «فتح موعود و جهاد مقدس» و همچنین مقابله با دشمنان اسلام و مسلمانان تاکید کردند.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه گذشته در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: تظاهرات یمن ، جنگ غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.