سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع روزانه بیش از ۷ هزارتن مرغ در سطح کشور

نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار نیاز روزانه مرغ کشور ۶ تا ۷ هزارتن است، درحالیکه بیش از این میزان مرغ توزیع می‌شود.

سید صدرالدین عظیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به گرمای هوا و قطعی برق در مردادماه، تولید نسبت به تیر ماه کاهش داشته است.

به گفته او، همه ساله در فصل گرما کاهش تولید مرغ به سبب بحث ضریب تبدیل داشتیم و امسال قطعی برق مزید بر علت شده که در برخی استان ها میزان تلفات یا کاهش تولید افزایش یابد.

عظیمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است کهجوجه ریزی مرداد به ۱۴۳ تا ۱۴۵ میلیون قطعه برسد که براین اساس کمبودی در عرضه نداریم چراکه جوجه ریزی مرداد در مهرماه وارد بازار می شود که همه ساله در مهرماه تقاضا به سبب بازگشایی مدارس کاهش می یابد.

نایب رئیس اتحادیه مرغداران نیاز روزانه مرغ کشور را ۶ تا ۷ هزارتن اعلام کرد و افزود:  براساس جوجه ریزی های قبل، روزانه بیش از این میزان عرضه می شود.

او با اشاره به توقف خرید حمایتی مرغ از مرغداران گفت: ب توجه به کاهش تولید در فصل گرما، خرید حمایتی مرغ انجام نمی شود و روند صادرات کماکان کند است و درحال رایزنی هستیم که بازارهای دیگر اضافه شوند.

عظیمی گفت: در سنوات گذشته قطعی برق در واحدهای مرغداری نداشتیم، اما امسال قطعی برق تولید مرغ را دچار چالش کرده است.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.