سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام بیش از ۲۶۰ هزار زائر از فرودگاه‌های کشور به نجف و بغداد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بیش از ۲۶۰ هزار زائر از فرودگاه‌های کشور اعزام شده اند که بیشترین آن از فرودگاه امام خمینی بوده است.

جعفر يازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با از جابه جایی بیش از ۲۶۰هزارنفر از طریق  پرواز خبر داد  و گفت: روند جابه‌جایی زائران در حال افزایش است و طی چند روز آینده شاهد افزایش حجم جابه جایی زائران هستیم.

یازرلو با بیان اینکه، عملیات پروازی اربعین امسال از ۲۴ مردادماه آغاز و تا ۹شهریورماه ادامه دارد،  گفت: از ابتدای عملیات پروازی اربعین امسال تا ۳۱ مردادماه تعداد ۲۶۷ هزار و ۲۸۲ مسافر با ۲۱۵۰ پرواز جابه جا شدند .

او گفت:  از  ۲۶۷ هزار زائر  ۹۸ هزار و۳۸۲ مسافر از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی جابه جا شده اند که این تعداد  زائر  از طریق ۷۱۰ پرواز صورت گرفته است.

وی افزود: امسال برای اولین بار پرواز های نجف  را از فرودگاه مهرآباد انجام دادیم و ۱۹ هزار و۱۳۹ مسافر از طریق ۱۴۳ پرواز از فرودگاه مهرآباد اعزام شده اند و بخش زیادی از این پروازها از شرکت های هواپیمایی آتا و ایران ایر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مسافر و تعداد پروازهای فوق العاده اربعین در خطوط داخلی به سمت مرزهای خروجی از طریق ۲۸ فرودگاه کشور  انجام شده است گفت:طی ۸ روز گذشته از فرودگاه های کرمانشاه، ایلام، اهواز، سنندج و آبادان ۶۰ هزار  ۶۸۵ زائر با ۶۲۶ پرواز جابه جا شدند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

برچسب ها: حمل ونقل ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.