سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین خشونت شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری را محکوم کرد

چین روز پنجشنبه در شورای امنیت خشونت شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و از رژیم اسرائیل خواست اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را بدهد.

به نقل از "آناتولی"فو کنگ نماینده چین در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت از عملیات نظامی جاری اسرائیل و گسترش شهرک‌ها انتقاد کرد و گفت: ایمان کور به دستیابی به پیروزی کامل در غزه از طریق ابزار‌های نظامی تنها منجر به تلفات غیرنظامی بیشتر خواهد شد.

وی از اسرائیل خواست با بازگشایی تمام گذرگاه‌های مرزی و پایان دادن به اقدامات نظامی برای جلوگیری از تشدید بیشتر، به تعهدات بین المللی خود عمل کند.

وی هشدار داد: "تراژدی غزه ممکن است در کرانه باختری تکرار شود. "

فو گفت: «ما از کشور‌های دارای نفوذ می‌خواهیم رفتاری صادقانه، بی‌طرفانه و مسئولانه در تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای توقف عملیات نظامی خود در غزه در اسرع وقت و توقف کشتار غیرنظامیان نشان دهند.»

به گزارش ایرنا، «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه روز پنجشنبه به وقت محلی به شورای ۱۵ عضوی امنیت سازمان ملل گفت: جنگ غزه با تمام تراژدی انسانی اش، خطر جدی تشدید تنش‌های منطقه ای، و درگیری حل نشده اسرائیل-فلسطین و تداوم اشغال، در حال ایجاد یک وضعیت انفجاری در خاورمیانه است. ظرفیت‌های فردی و جمعی ما برای مدیریت یا حل این بحران‌ها فراتر از حد خود است.

این مقام ارشد سازمان ملل هشدار داد: هر اقدام یا اشتباه محاسباتی می‌تواند یک سری تشدید تنش غیرقابل کنترل را ایجاد کند و میلیون‌ها نفر دیگر را وارد درگیری کند. ما اکنون به آتش بس نیاز داریم.

نشست دوحه قطر روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ و ۱۶ اوت (آگوست) ۲۰۲۴ به منظور از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حضور آمریکا، مصر، قطر و اسرائیل برگزار شد. وزیر خارجه آمریکا نیز در نهمین سفر منطقه‌ای خود از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به منطقه خاورمیانه، به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، مصر و قطر سفر و با مقامات اسرائیل و نیز رهبران دو کشور مصر و قطر به عنوان میانجیگیران آتش بس میان اسرائیل و حماس دیدار و گفتگو کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی که پس از سال‌ها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن ۱۱۳۹ اسرائیلی شد. وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از ابتدای جنگ غزه (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر رسید.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و دارو‌ها ویران شده است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.