سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونگی حفاظت از گوشی برابر سرقت با هوش مصنوعی

تلفن اندرویدی شما با یک ویژگی مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند، به‌روزرسانی ضد سرقت دریافت کند.

ویژگی تشخیص سرقت، یکی از بسیاری از پیشرفت‌های امنیتی است که یک شرکت به سیستم عاملی ارائه می‌کند و اکنون این امکان برای تعداد محدودی از کاربران در دسترس است.

تلفن اندرویدی شما با یک ویژگی مجهز به هوش مصنوعی در آینده که می‌تواند اطلاعات شخصی شما را ایمن و خصوصی نگه دارد و به‌روزرسانی ضد سرقت دریافت می‌کند.

این قابلیت ارتقا یافته چگونه کار می‌کند؟

در ماه می‌ سال جاری، گوگل ابزار جدیدی برای قفل تشخیص سرقت برای گوشی‌های اندرویدی راه اندازی کرد. انتظار می‌رود که این ویژگی با ورود اندروید ۱۵ به بازار‌ها راه‌اندازی شود، به گونه‌ای که این ویژگی حرکت دستگاه را حس کند؛ مانند فردی که گوشی را می‌رباید و سپس می‌دود، دوچرخه‌سواری می‌کند یا ماشینش را دور می‌کند و طبق گفته شرکت آمریکایی صفحه نمایش بلافاصله خاموش می‌شود.

در حالی که گوگل اعلام کرد که قفل تشخیص سرقت بالاخره در دسترس است، نحوه عملکرد آن را توضیح داد. گوگل خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی از ژیروسکوپ و شتاب سنج تلفن برای نظارت بر حرکات رایج مرتبط با سرقت استفاده می‌کند. در اینجا لازم به ذکر است که این حرکات دقیقاً قابل درک نیستند، اما احتمالاً یک لرزش سریع یا لرزش به دنبال شتاب سریع هستند. اگر ابزار این حرکات را تشخیص دهد، بلافاصله صفحه گوشی شما را قفل می‌کند.

در حال حاضر، گزارش‌های آگاهانه نشان می‌دهد که این ابزار برای تعداد محدودی از کاربران در برزیل که برای برنامه بتای گوگل ثبت نام کرده اند، در دسترس است. زمانی که این ویژگی به طور کامل عرضه شود، احتمالاً با گوشی‌های جدیدتر گوگل شروع می‌شود، اما در نهایت در همه دستگاه‌های Android ۱۰+ یا اساساً هر تلفن اندرویدی مدرن در دسترس خواهد بود.

سایر اضافات امنیتی
در این زمینه، گوگل ابزار تشخیص سرقت را به همراه چندین افزودنی امنیتی دیگر که در اوایل سال جاری اعلام کرد برای محافظت از داده‌های شما «قبل، حین و بعد از سرقت» شامل بازنشانی کارخانه‌ای گوشی و تنظیم آن تحت یک حساب کاربری جدید اضافه کرده است. 

همچنین از جمله موارد امنیتی اضافه شده، امکان علامت گذاری گوشی به عنوان گم شده در Find My Device برای تسهیل ردیابی و همچنین قفل خودکار احراز هویت ناموفق بیش از حد و امکان قفل کردن گوشی در صورت عدم اتصال به اینترنت و نیز ارائه ویژگی قفل از راه دور که به شما امکان می‌دهد صفحه تلفن خود را فقط با استفاده از شماره خود قفل کنید.

منبع: ارم نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.