سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدردانی از پزشکان پیشکسوت در روز پزشک و همدان

مراسم بزرگداشت روز پزشک، زاد روز بوعلی سینا و روز همدان در آرامگاه این حکیم جهانی برگزار و از پزشکان پیشکسوت قدردانی شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این آیین با بیان اینکه بوعلی سینا مظهر عقلانیت و بابا طاهر مظهر عرفان است، گفت: امروز روز همدان است که عرفا و علمای بسیاری را در خود جای داده است و در تاریخ کم نظیر است.

آیت ا... شعبانی موثقی، علم پزشکی را شریف خواند و افزود: در روایت‌ها آمده که پزشکان باید بصیر بوده و وثاقت و کارامدی داشته باشند تا همانند بوعلی سینا ماندگار شوند.

او همچنین گفت: آنچه که موجب ماندگاری بوعلی سینا شده این است که فقط پزشک نبود و علاوه بر جسم بیماران بر روح و فکر و اندیشه افراد هم تاثیر گذار بود و خود را با تاکید بر پیشگیری، وقف سلامت جامعه کرده بود.

استاندار همدان هم در مراسم روز همدان و روز بزرگداشت بوعلی سینا با اشاره به آوازه این حکیم جهانی گفت: بوعلی سینا فیلسوفی عارف و پزشکی حاذق بود که بشریت همچنان از علم و اکتشاف او بهره می‌برد.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان اکباتان همدان یک نمونه از اهتمام دولت برای ارتقای سلامت مردم است.

او همچنین از افتتاح ۱۰ طرح بهداشتی درمانی در هفته دولت و آغاز عملیات اجرایی دو طرح دیگر خبر داد و افزود: زمین بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی همدان هم تامین شده و این بیمارستان بزرگ برای تحقق گردشگری سلامت به زودی ساخته خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم با اشاره به فعالیت هزار و ۵۰۰ پزشک متخصص در استان گفت: در هفته دولت و با افتتاح ۶۰ طرح، ۸۵ هزار مترمربع به فضای آموزشی بهداشتی و درمانی استان اضافه می‌شود.

محمدمهدی مجذوبی افزود: بیش از ۷ هزار دانشجوی ایرانی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی همدان مشغول تحصیل هستند.

او همچنین گفت: چند داروی گیاهی با نظارت دانشکده داروسازی همدان در مرحله تجاری سازی ویژند استان و بوعلی است که معرف طب سینوی خواهد بود و هم در درمان بیماری‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

در پایان این مراسم حضار با نثار گل یاد و خاطره حکیم هزاره‌ها بوعلی سینا را گرامی داشتند و همچنین شماری از دانشجویان پزشکی با قرائت سوگندنامه طبابت خود را رسما آغاز کردند.

برچسب ها: روزهمدان ، روز پزشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.