سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

صهیونیست‌ها می‌خواهند شرایط خود را به فلسطینی‌ها تحمیل کنند

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نتانیاهو تلاشش بر این است که به نوعی امتیاز بیشتری از آمریکا بگیرد و سعی می‌کند شرایط را به طرف فلسطینی تحمیل کند.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با آخرین وضعیت جنگ در نوار غزه اظهار کرد: نتانیاهو تلاشش بر این است که به نوعی امتیاز بیشتری از آمریکا بگیرد، همانطور که اخیرا توانست کمک ۲۰ میلیاردی تسلیحاتی از آمریکا دریافت کند.

وی افزود: صهیونیست‌ها سعی می‌کنند در واقع شرایط خودشان را به طرف فلسطینی تحمیل کنند، فلسطینی‌ها و حماس با توجه به آن که ایران هنوز انتقام خودش را نگرفته و محور مقاومت هم در صدد حمله به اسرائیل است تلاش می‌کنند که نتانیاهو را تحت فشار قرار دهند.  

وی درباره نقش کشور‌هایی مانند قطر و مصر و میانجی گری این کشور‌ها در موضوع جنگ غزه گفت: اکنون چندین رویکرد در منطقه وجود دارد. برخی از کشور‌های عربی مانند مصر، اردن، عربستان، امارات و بحرین پیام‌هایی به ایران ارسال کرده اند که نمی‌توانند شاهد یک جنگ منطقه‌ای باشند، به دلیل آن که اگر جنگی بین ایران و محور مقاومت با اسرائیل صورت گیرد کشور‌های عربی یا باید در کنار ایران باشند که تحت فشار آمریکا و کشور‌های اروپایی قرار می‌گیرند و باعث ایجاد چالش‌هایی به لحاظ داخلی می‌شود و یا در کنار اسرائیل باشند که آن وقت هم  با مردم خودشان و ملت‌های اسلامی رو در رو خواهند شد؛ لذا برای کشور‌های عربی مهمترین مسیر آن است که شرایط را آرام کنند و به نوعی از گسترش جنگ در منطقه جلوگیری کنند.  

وی درباره موضع حماس و حرف شنوی آن‌ها در قبال این کشور‌های عربی گفت: حرف شنوی به آن معنای کلی اش از کشور‌های عربی ندارد، اما بالاخره از قطر و مصر مشاوره گرفته و شاید مقداری حرف شنوی داشته باشد چرا که آنها به نمایندگی از حماس اقداماتی انجام می‌دهند، اما قطر و مصر هم به دنبال آن هستند که با دریافت امتیازاتی به نفع حماس جنگ غزه را به پایان برسانند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.