سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۳ هزار زوج نابارور زیر چتر حمایتی بیمه سلامت گیلان

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: بیمه سلامت گیلان بیش از ۱۵۰ خدمت تخصصی و فوق تخصصی به زوج‌های نابارور نشان دار ارائه می‌کند.

محمود عاطف راد گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور، بیمه سلامت گیلان ۶۳ قلم دارو، ۵۷ نوع آزمایش، ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی، ۷ مورد خدمت تصویربرداری و خدمات تخصصی و فوق تخصصی برای درمان زوج‌های نابارور را زیر پوشش خود قرار داده است.

وی از پوشش ۳ هزار و ۲۳۵ زوج نابارور گیلانی خبر داد و افزود: زوج‌های نابارور پس از نشان دار شدن ، خدمات درمانی و تشخیصی شامل سونوگرافی، رادیولوژی و دارو را برای درمان دریافت می‌کنند که در صورت موفقیت آمیز نبودن این اقدامات، خدمات فوق تخصصی را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به پوشش بیمه‌ای ۵۱ درصدی جمعیت گیلان به میزان یک میلیون و ۳۰۹ هزار نفر از مزایای بیمه سلامت، گفت: بیش از یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر از بیمه شدگان معادل ۸۴ درصد از بیمه سلامت رایگان استفاده می‌کنند که برخی از آن‌ها در روستا و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

عاطف راد افزود: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، دهک‌های یک تا ۵ درآمدی در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص، نادر و صعب العلاج، افراد مجهول‌الهویه و زندانیان نیازمند درمان از خدمات رایگان بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

وی گفت: افراد تحت پوشش بیمه سلامت سالانه یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند، اما حق بیمه اقشار کم برخوردار را دولت پرداخت خواهد کرد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دولتی و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی در بخش داروخانه، تصویربرداری و آزمایشگاه را پرداخت می‌کند.

دکتر عاطف راد افزود: بیمه سلامت در گیلان با ۲ هزار و ۱۳۵ مؤسسه درمانی شامل پزشکان، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها قرارداد دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.