مدیرکل بیمه سلامت گیلان از پوشش رایگان بیمه برای یک میلیون و ۱۴۵ هزار شهروند گیلانی خبر داد.

محمود عاطف راد، مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: یک میلیون و ۳۰۹ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۵۲ درصد از پوشش بیمه سلامت برخوردارند که از این تعداد یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر معادل ۸۴ درصد مردم به طور رایگان بیمه شده اند یعنی علیرغم دریافت خدمات درمانی، حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

او با اشاره به افزایش هزینه‌های درمانی و لزوم بهره مندی از مزایای بیمه پایه افزود: توسعه پوشش فراگیر بیمه، حفاظت مالی از بیمه شدگان، افزایش خدمات و افزایش عمق خدمات از مأموریت‌های بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان تصریح کرد: برای دهک‌های ۶ تا ۹ تخفیف‌های ۵۰ تا ۸۰ درصدی برای پرداخت حق بیمه در نظر گرفته شده است.

به گفته عاطف راد، ساکنان روستا و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، افراد مددجوی کمیته امداد و بهزیستی، دهک‌های یک تا ۵ در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت، بیماران خاص، نادر و صعب العلاج و ساکنان محلات کم برخوردار می‌توانند از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار شوند.

او همچنین با تشریح حمایت‌های مالی بیمه شدگان گفت: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه بستری طبق تعرفه دولتی و ۱۰۰ درصد هزینه بستری بیماران خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و پیوند کلیه، ام اس، بیماری‌های بدخیم و سرطان‌ها، متابولیک را به مرکز درمانی طرف قرارداد پرداخت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.