سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرستاران اصفهان خواستار واقعی شدن تعرفه‌های خدمات پرستاری هستند

رییس سازمان نظام پرستاری اصفهان گفت:پرستاران اصفهان خواستار واقعی شدن تعرفه‌های خدمات پرستاری هستند.

رییس سازمان نظام پرستاری اصفهان گفت:جامعه پرستاری کشور و استان خواستار توجه مسوولان به مطالبات صنفی خود هستند که بازبینی در «شیوه‌نامه قانون تعرفه‌گذاری پرستاری» و واقعی کردن این تعرفه‌ها، یکی از مهمترین آنهاست.

علیرضا فرقدانی افزود: ضریب ریالی تعرفه‌های خدمات پرستاری در کشور در زمان حاضر پایین است و انتظار ما از دولت، اصلاح و برطرف کردن آن است.

او با بیان اینکه تعرفه‌های موجود هیچ سنخیتی با شان و کرامت پرستاران و جایگاه آنها در نظام درمان ندارد، خاطرنشان کرد: کارانه پرستاران حذف و به جای آن تعرفه‌گذاری شده است، اما رقم ناچیز آن در شان خدمت پرستاری نیست.

فرقدانی ادامه داد: مقرر بود این تعرفه‌گذاری بصورتی باشد که رفاه پرستاران را تامین کند، اما تاکنون اینگونه نبوده است.

او یکی دیگر از مطالبات جامعه پرستاری را مربوط به «فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت» دانست و گفت: این قانون در دولت سیزدهم و پس از ۱۶ سال پیگیری، تصویب شد، اما ضریبی که برای آن در نظر گرفته شده، پایین‌تر از حد انتظار جامعه پرستاری است.

به گفته وی، انتظار جامعه پرستاری در نظر گرفتن ضریب سه برای فوق‌العاده خاص کادر پرستاری بود، اما این ضریب در زمان حاضر، چهاردهم (۰.۴) و غیرقابل تصور است.

رییس سازمان نظام پرستاری اصفهان با اشاره به مشکل کمبود نیروی پرستار در مراکز درمانی تصریح کرد: جامعه پرستاری خواهان برطرف شدن این کمبود و استخدام نیروی انسانی بیشتر برای رسیدن به حداقل استانداردهاست.

فرقدانی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستار، سلامت بیماران را تهدید می‌کند، افزود: اضافه‌کار اجباری برای پرستاران نیز با اصل قانون اساسی منافات دارد و دور از انصاف و کرامت انسانی است.

او با تاکید براینکه جامعه پرستاری خواهان حذف اضافه کاری اجباری است، ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات پرستاران، بازبینی مبالغ اضافه کاری است، زیرا رقم موجود (ساعتی ۲۰۰ هزار ریال) رقم تمسخرآمیزی بوده که در مقایسه با خدمتی که انجام می‌شود، بسیار ناچیز است.

فرقدانی، تامین امنیت پرستاران در مراکز درمانی را نیز یکی از مطالبات اساسی آنها دانست و تاکید کرد: نباید به هیچ عنوان به ساحت شغلی پرستاران هتک حرمت شود.

او  با بیان اینکه اجرای قانون مشاغل سخت برای پرستاری در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، خاطرنشان کرد: این قانون هنوز اجرا نشده در حالیکه طبق آن یک پرستار نباید بیشتر از ۲۰ سال کار کند.

فرقدانی، پرستاران را یکی از ارکان اساسی نظام درمان خواند و اظهار امیدواری کرد که این مطالبات در دولت چهاردهم بطور جدی رسیدگی و برطرف شود.

او همچنین تصریح کرد: در چند روز اخیر که شماری از پرستاران به بیان خواسته‌های صنفی خود پرداختند هیچ ترک فعلی در مراکز درمانی صورت نگرفته، زیرا خدمت‌رسانی به مردم، خط قرمز آنهاست.

حدود ۱۳ هزار پرستار در مراکز دولتی و غیردولتی استان اصفهان فعالیت دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.