سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی و جمع‌آوری ۴۸ متکدی در شهرکرد

از ابتدای امسال ۴۸ متکدی در شهرکرد شناسایی و جمع‌آوری شده است.

اکبر ایازی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۸ متکدی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضایی از شهرکرد جمع‌آوری شده است، گفت: از این تعداد دو نفر که به‌عنوان سرتیم فعالیت داشتند با دستور معاون دادستان روانه زندان شدند.

وی افزود: تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود و نهاد‌های مختلف از جمله دستگاه قضا و فراجا در ساماندهی و جمع‌آوری این افراد با صدور احکام و اجرای طرح‌ها مشارکت دارند.


بیشتر بخوانید


ایازی اضافه کرد: پس از جمع‌آوری، متکدیان بر اساس نوع نیازشان به واحد‌های مختلف ارجاع داده می‌شوند و اگر مشکل اقتصادی و اشتغال داشته باشند به بهزیستی و کمیته امداد و اگر دچار بیماری باشند به دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت و اگر هم بی‌پناه باشند در مرکز خدمات اجتماعی شهرداری شهرکرد تا ساماندهی نهایی و پیداشدن سرپناه به آن ها کمک می‌شود.

وی ادامه داد: افراد آلوده به مواد مخدر به کمپ‌های اجباری و مراکز ترک اعتیاد و برخی متکدیان متناسب با استعداد و نیازشان به اداره کار و آموزش فنی و حرفه‌ای ارجاع داده شده‌اند.

ایازی گفت: تکدی‌گری و مزاحمت متکدیان و بعضا کودکان کار در معابر، چهارراه‌ها و تقاطع‌های سطح شهر شهرکرد یکی از درخواست‌ها و شکایات مردمی است که باید از طریق سامانه ۱۳۷ اعلام شود و کارگروه مربوطه در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.