۲۲ متکدی در یک روز در شهرکرد جمع‌آوری و ۲ نفر روانه زندان شدند.

اکبر ایازی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: دیروز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ تعداد ۲۲ متکدی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضایی از سطح شهر جمع‌آوری و ۲ نفر آن‌ها روانه زندان شدند.

وی افزود: این متکدیان باتوجه به اینکه به‌صورت گروهی و تیمی اقدام به تکدی‌گری در سطح شهر شهرکرد می‌کردند شناسایی شدند.

ایازی اضافه کرد: تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود و نهاد‌های مختلف از جمله دستگاه قضا و فراجا در ساماندهی و جمع‌آوری این افراد با صدور احکام و اجرای طرح مشارکت دارند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: پس از جمع‌آوری، متکدیان بر اساس نوع نیازشان به واحد‌های مختلف ارجاع داده می‌شوند یعنی اگر مشکل اقتصادی و اشتغال داشته باشند به بهزیستی و کمیته امداد ارجاع داده می‌شوند و اگر دچار بیماری باشند به دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت و اگر هم بی‌پناه باشند مرکز خدمات اجتماعی شهرداری شهرکرد تا ساماندهی نهایی و پیداشدن سرپناه به آن ها کمک می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: افراد آلوده به مواد مخدر به کمپ‌های اجباری و مراکز ترک اعتیاد و برخی متکدیان متناسب با استعداد و نیازشان به اداره کار و آموزش فنی و حرفه‌ای ارجاع داده شده‌اند.

ایازی ادامه داد: تکدی‌گری و مزاحمت متکدیان و بعضا کودکان کار در معابر، چهارراه‌ها و تقاطع‌های سطح شهر شهرکرد یکی از درخواست‌ها و شکایات مردمی بود که به سامانه ۱۳۷ اعلام می‌شد که در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لر بختیاری
۰۸:۳۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
امیدواریم و دعا میکنیم که یک روزی فقر از سراسر عالم هستی برچیده شود
آخرین اخبار