سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان و بلوچستان باید به موکب خادمی زوار اربعین در صحن شرقی تبدیل شود

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان باید به موکب خادمی زوار اباعبدالله الحسین در صحن شرقی تبدیل شود، زیرا ما یک امت و یک تیم هستیم.

رضا شریفی در جلسه ورود زائران پاکستانی در مرز میرجاوه با تاکید بر اینکه کارکرد‌های زیرساختی اربعین در این منطقه به لحاظ لجستیک، سازه‌ها و ابنیه‌های فنی، زیرساخت فرهنگی و اجتماعی و تمدنی بسیار مهم است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی حرم و سیستان و بلوچستان و میرجاوه موکب اربعین است.

به گفته وی اربعین مصداق یک خیزش مردمی برای قیام در راه خدا، یک مانور و رزمایش برای موحدین جهان است که مانند یک مغناطیس همه را به هم متصل و متحد می‌کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه طوایف، ریش سفیدان و معتمدان در میرجاوه باید محور و اصل میزبانی از زوار باشند، ادامه داد: در زیرساخت و کارکرد‌های اجتماعی نسبت به چند سال قبل رشد قابل توجهی داشته‌ایم، اما نسبت به شان و جایگاه این حرکت عقب هستیم و نباید هیچ محدودیت، حد و شأنی را به عنوان مطلوب و حد اعلا برای میزبانی از زوار امام حسین قائل باشیم.

وی بیان کرد: فرمانداران، شورای تامین و اداری، شهرداری، هلال احمر، راهداری، انتظامی و امنیتی، بهداشت و درمان پای کار زائران اربعین هستند و توقع داریم این خدمت‌رسانی مطلوب را ارتقا دهند، باید بهترین امکانات در این منطقه تعبیه شود و از تجربیات مرز‌های جنوبی، غربی و خارج از کشور استفاده کنیم.

شریفی تاکید کرد: باید از ظرفیت گفتمان و پیام وحدت این حرکت بزرگ استفاده کنیم و نباید هیچ فرد، سازمان و ساختاری در منطقه احساس خطر کند، دشمن مباحث قومی، مذهبی و جریانات سیاسی را در جهت اختلاف افکنی مطرح و در برخی مناطق احساس خطر می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.