ضرورت ارتقای شاخص‌های مخابراتی در استان ایلام

استاندار ایلام گفت: از اساسی‌ترین نیاز‌های توسعه پایدار در دنیای امروز ارتقای شاخص‌های مخابراتی و ارتباطی است.

ضرورت ارتقا شاخص هاي مخابراتي در استان ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در دیدار با عضو هیات مدیره شرکت پست ایران به مرز گسترده ایلام باکشور عراق اشاره کرد و گفت: راهپیمایی اریعین باعث افزایش قابل توجه حجم سفر‌ها از استان شده و تنها در ایام اربعین حدود چهار میلیون نفر از این مرز تردد می‌کنند، درحالیکه از نظر زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی به اندازه این مقدار تردد ظرفیت سازی نشده است.

سلیمانی اظهار کرد: حجم تردد از مرز بین المللی مهران در ایام اربعین بسیار زیاد شده و زیرساخت‌های این نقطه مرزی جوابگوی این مقدار جمعیت نیست و باید هرچه زودتر شاهد بازگشایی مرز چیلات به عنوان مرز کمکی باشیم.

سلیمانی دشتکی گفت: طی چند ماه اخیر به همراه معاونان استانداری بازدید‌های متعددی از مرز چیلات داشته و ۳۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل شبکه فیبر نوری این مرز اختصاص یافته ولی مسئولان باید سرعت اجرای پروژه‌ها برای تکمیل زیرساخت‌های این مرز را دوچندان کنند.

وی اضافه کرد: نقاط کور متعددی در شهر ایلام و همچنین مسیر‌های منتهی به مرز مهران وجود دارد که نارضایتی‌هایی را از سوی مردم به دنبال داشته که می‌طلبد مسئولان نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

استاندار ایلام ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایلام ۲۶،۲ درصد عنوان کرد و افزود: این مقدار در کشور بطور میانگین ۳۰ درصد بوده و زیبنده این استان با دارا بودن ظرفیت‌های سرشار در حوزه‌های نفت و گاز و آب و خاک نیست.

عضو هیات مدیره شرکت پست نیز گفت: نگاه و شاخص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای برنامه‌های مورد نظر با هدف اشتغالزایی است تا بتوانیم از ظرفیت‌های این حوزه به منظور رونق فضای کسب و کار بهره بگیریم.

علیرضا زرگوش اضافه کرد: ۲ پروژه سیماک و جی نف را در دستور کار داریم که طرح سیماک با هدف آنلاین کردن استعلامات و بودن مراجعه حضور مشتریان انجام و در پروژه جی نف نیز تاکنون در ۶ استان و ۷۶ شهر انجام گرفته و از طریق این برنامه ایجاد ارتباط بین داده‌های متنی و مکانی نشانی‌های معتبر، دوباره کاری‌ها و خطا‌های مرتبط با نشانی‌های جعلی و باطل حذف و یا کاهش می‌یابد و ۲۸ دستگاه اجرایی می‌توانند از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/اس

 لازمه حرکت به سمت توسعه پایدار، ارتقا شاخص های مخابراتی

برچسب ها: استانداری ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.