سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه ۱۱.۷ میلیون تن شیر خام در کشور تولید می‌شود

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: سالانه ۱۱.۷ میلیون تن شیر خام در کشور تولید می‌شود که با اصلاح قیمت متناسب با هزینه، پایداری تولید محقق خواهد شد.

مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه دامداران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی و عدم تناسب نرخ خرید شیرخام با قیمت تمام شده تولید، دامداران بشدت معترض هستند.

او با بیان اینکه مشکلی در تولید شیرخام نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن شیرخام در کشور تولید می شود که امسال پیش بینی می شود این میزان محقق شود.

عالی قیمت تمام شده هرکیلو شیرخام را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو شیرخام با نرخ ۱۵ هزار تومان از دامداران خریداری می شود. گفتنی است که در ستاد تنظیم بازار قبل از افزایش قیمت نهاده های دامی، قیمت جدید هرکیلو شیرخام ۱۸ هزار و ۱۵۰ تومان تعیین شد که تاکنون ابلاغ نشده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: با تامین به موقع نهاده های دامی و اصلاح قیمت شیرخام متناسب با هزینه های تولید، برنامه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش تولید شیرخام به ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تن تا افق ۱۴۰۴ محقق می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.