سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در رابطه با ساماندهی حوزه رمز ارز‌ها

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گزارش این کمیسیون در رابطه با لزوم ساماندهی تقنینی و نظارتی در حوزه رمز ارز‌ها را در صحن مجلس قرائت کرد.

علی کشوری در نشست علنی نوبت عصر امروز چهارشنبه (۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در رابطه با «لزوم ساماندهی تقنینی و نظارتی در حوزه رمز ارزها» را قرائت کرد.

در نتیجه گیری این گزارش آمده است: با عنایت به سیر تخصصی و مطوّل آماده شدن متن پیش نویس مذکور و نظر به آنکه تعداد کثیری از مردم در حال استفاده از این قبیل دارایی‌های نوظهور هستند، ضروری است تا برای تقسیم کار و تعیین تکلیف قانونی افراد و دستگاه‌های مرتبط این حوزه و نیز برخورد با متخلفان و سودجویان، مجلس محترم نسبت به بررسی و تصویب هرچه سریع‌تر طرح مذکور اهتمام کافی به عمل آورد.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: از آنجا که مطابق استفتاء صورت گرفته از دفتر مقام معظم رهبری، ایشان به طور کلی، حکم خرید و فروش و تولید ارز‌های دیجیتال را تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران دانسته اند، لذا نظریۀ شرعی معظم له نیز منوط به تصویب قوانین مورد نیاز این حوزه شده است و این مطلب، تکلیف شرعی مجلس محترم برای تسریع در بررسی و تصویب قانون ساماندهی رمزدارایی‌ها و پایان بخشیدن به ابهامات و نابسامانی‌های این حوزه در کشور را دوچندان می‌سازد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.