احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس گفت: مسئله جوانان مسئله ملی است.

احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در ابتدا از ریاست جمهوری بابت اعتماد و معرفی بنده به عنوان خدمت گذار مردم و ورزش کشورمان قدردانی می‌کنم. با توجه به فاصله زمانی معرفی به مجلس و حضور در کمیسیون‌های تخصصی با بهره گیری از تجارب شخصی و کمک از کارشناسان، برنامه‌ای تقدیم نمایندگان شد و به تشریح آن پرداختیم.

وی افزود: برنامه تدوین شده با توحه به منویات رهبری عزیز و سیاست‌ها و برنامه‌های دکتر پزشکیان و بر مبنای ظرفیت‌های قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و قانون برنامه هفتم پیشرفت و قانون احکام و وظایف و اختیارات وزارت ورزش و سایر قوانین مرتبط با جوانان و ورزش تهیه شده است.

دنیامالی گفت: توفیق بنده در مسئولیت‌های دیگر در شهرداری تهران تا حوزه تقنینی در شورای شهر تهران و حضور ۲ دوره در مجلس و حضور در فدراسیون قایقرانی و عضویت موثر در مجامع بین المللی ورزشی باعث شده در مسائل حوزه ورزش و جوانان دانش خوبی داشته باشم. ایمان دارم با همراهی و تعامل دولت و مجلس با رفع چالش‌ها فضای خوبی را برای جوانان فراهم کنیم. توجه به راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر ورزش قوی ایران قوی است و در این زمینه سیاست‌ها راهبرد‌های مناسب ارائه می‌کنم. مسئله جوانان مسئله ملی است.

وی افزود: توفیق این انقلاب مرهون اعتماد به جوانان بود و دفاع مقدس ما نیز مرهون به جوانان و فرماندهان بود که با همت مثال زدنی شان نشان دادند که "ما می‌توانیم" یک حقیقت همیشه زنده در اراده تمامی جوانان این مرز و بوم است به شرطی که به جوانان اعتماد کنیم. من بر این باور هستم که وزارت ورزش و جوانان به عنوان نهادی فرابخشی مسئول ایجاد امید در جوانان است و باید به مسئولیت خود به خوبی عمل کنیم و اعتقاد دارم خدمت رسانی به جوانان نباید در بروکراسی اداری گیر کند.

دنیامالی همچنین گفت: خانواده رکن اصلی جامعه ایرانی است، اما اکنون نمی‌توان با روش‌های سنتی به دستاور‌های جدید رسید و نسل جدید نیاز‌های جدیدی دارد و نیاز باید با جلب مشارکت همین جوانان باشد و طرح‌هایی که از دوره نوجوانی آغاز شده و با محوریت تشکیل خانواده و با امید بر فرزندآوری ادامه یابد. وزارت ورزش و جوانان باید با پیگیری مصوبات شورای عالی جوانان و نوجوانان به دستگاهی پیشرو و مسئولیت پذیر در حل مشکل جوانان تبدیل شود و زمینه افزایش رضایتمندی جوانان فراهم شود. 

وی افزود: به همین دلیل برنامه‌ای منطبق بر سیاست‌های کلی تشکیل شده که بخشی از راهبرد‌های آن را عنوان می‌کنم. راهبردی‌های ما ارتقای هویت ملی جوانان است که با تعمیق باور‌های ملی و مذهبی حاصل می‌شود و این اقدام اهمیت والایی دارد، دشمن به دنبال نابود کردن امید در دل جوانان ماست . وظیفه ما در این زمینه بسیار سنگین است و باید برای کمک به جوانان تلاش کنیم و باید در این زمینه با برنامه هدفمند باشیم. تقویت سیاست‌های تشویقی در جهت ازدواج آسان است که به لطف درایت شما نمایندگان ظرفیت‌های خوبی در این زمینه پیش بینی شد که با اهتمام حداکثری عملی می‌شود.

وزیر پیشنهادی وزیر و جوانان گفت: موضوع اشتغال جوانان از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برای همه به ویژه پدران و مادران که نگران آینده نوجوانان و جوانان خود هستند برخوردار است. گام اول در این مسیر اتخاذ سیاست‌های فرادستی با محوریت پیشگیری است که باید تلاش کنیم میان نیاز‌های بازار کار و مهارت‌های جوانان تناسب لازم ایجاد شود که تحقق آن هم نیازمند هوشیاری نهاد‌های آموزشی ارزیابی به هنگام نیاز‌های جوانان و آینده پژوهی بازار کار و همچنین حمایت طلبی مستمر وزارت ورزش و جوانان از دستگاه‌های اجرایی ذیربط است. متاسفانه سهم پرداختی کارکنان وزارتخانه حد کمی دارد امیدوارم با کمک مجلس بتوان شرایطی ایجاد کرد که از ظرفیت نظام انسانی بیشتر برخوردار بود.

وی همچنین گفت: بر کسی پوشیده نیست که ورزش در نظام جمهوری اسلامی دارای نقشی فراتر از کارکرد‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد نشاط آفرینی و خلق انسجام و عزت ملی‌ است. معتقدم ورزش می‌تواند یاریگر اقتصاد و صنعت کشور باشد. چگونه آنجا که ورزش مقوله اشتغال آفرین است و این ظرفیت اقتصادی مهم چندان مورد توجه دولت‌ها قرار نگرفته است. معتقدم ورزش می‌تواند یاریگر حوزه سلامت کشور نیز باشد آنجا که با ورزش می‌توان هزینه‌های گزاف حوزه درمان را کاهش داد و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الگوی حکمرانی سلامت کشور را از درمان محوری به سمت پیشگیری و بهداشت سوق داد و از همه مهمتر می توان یاریگر کشور در حوزه دیپلماسی باشد. آنجا که ورزش می‌تواند به عنوان یکی از عناصر قدرت نرم نظام نقش آفرینی کند و زمینه دستیابی کشور به اهداف دیپلماتیک خود را تسلیم نماید این سه مقوله سه ظرفیتی هستند که تاکنون مغفول ماندند. بنده با تکیه بر تجارب چندین ساله خود در عرصه‌های سیاست گذاری و مدیریتی کشور مصمم به فعال سازی این ظرفیت عظیم هستم و معتقدم جایگاه و اهمیت راهبردی ورزش در نظام جمهوری اسلامی ایران هنوز برای بسیاری از سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی کشور آشکار نشده است.

دنیامالی افزود: اهمیت این مهم زمانی افزایش می‌یابد که بدانیم ورزش در جهان امروز یکی از میدان‌های اصلی جنگ نرم است و دستگاه تبلیغاتی دشمن میدان ورزش را به عنوان یکی از عرصه‌های مهم ارزش‌های مدنظر خود انتخاب کرده است. امری که باعث شده سازمان‌های بین‌المللی ورزش از ادعا‌های همیشگی خود مبنی بر جدایی ورزش از سیاست فاصله بگیرند و با سیاست‌ورزی‌های مغرضانه مرزبندی خود را با کشور‌های غیرقونی شفاف‌تر کنند. مواجهه منفعلانه این سازمان‌ها با رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی و برخورد متفاوت با سایر کشور‌ها نمونه بارز از این سیاست دوگانه است. اکنون باید بپذیریم که ورزش در نظام بین‌الملل در شرایط حساس و ویژه قرار گرفته و حرکت عزتمندانه و کنشگرانه نظام جمهوری اسلامی ایران در این میدان نیازمند هوشیاری شجاعت و خودباوریست که بحمدالله این بصیرت و هوشیاری در جامعه پرافتخار ورزشی ایران به وفور یاد می‌شود. از نشانه‌های این بصیرت می‌توان به حضور دختران عزیزمان با حجاب اسلامی در میادین بزرگ ورزشی اشاره کرد که با حضور مقتدرانه و عزت آفرین خود نقشه پلید دشمن برای عفت زدایی و ترویج ناامیدی در میان مردم را خنثی می‌کنند. این همان تصویری است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان الگوی شایسته زن مسلمان ایرانی یاد می‌کنند و معتقدند که این دست اقدامات روحیه قوی مسلمان ایرانی را به همه جهانیان نشان می دهد.

وی همچنین گفت: باید بپذیریم که رهبری و هدایت وزارت ورزش و جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما دست‌اندرکاران حوزه ورزش به معنای واقعی کلمه در این برهه حساس زمانی مسئول هستیم. اینجانب با اعتقاد راسخ بر این باورم که اولین مسئولیت یک مدیر در تمام سطوح وزارت ورزش و جوانان یک مسئولیت فرهنگی است و همه دست‌اندرکاران امر باید با تمام توان در جهت تبدیل محیط ورزش به یک محیط معنوی ورزشی تلاش کنند. در حقیقت اخلاق و معنویت باید محور تمامی برنامه‌های ما باشد. برنامه منطبق با قانون و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی به ویژه برنامه هفتم پیشرفت کشور تهیه شده که برخی از آن بدین شرح است: راهبرد اول بهبود سازوکار سیاست‌گذاری حوزه جوانان که لازمه تحقق آن رصد بهنگام نیازها، ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان با محوریت استمرار پایگاه جامع اطلاعات جوانان و کیفی‌سازی ارتقا عملکرد ستاد‌های ملی، استانی و شهرستانی است. راهبرد دوم: ارتقا هویت ملی جوانان با تعمیق باور‌های مذهبی و انقلابی حاصل می‌شود که این راهبرد در مقابل تهاجم گسترده دشمنان از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است.

دنیامالی تاکید کرد: ورزش تربیتی مورد توجه من است و ورزش دانش آموزی در ساختار نظام کشور بسیار مهم است و من امیدوارم که انشالله بعد از رای اعتماد که از شما خواهیم داشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش کار خاصی در بحث المپیاد‌های ورزشی نوجوانان انجام بدهیم. در خصوص یک راهبرد دیگر ساماندهی و گسترش ورزش در واقع حرفه‌ای را داریم که جریاناتی در این ورزش حرفه‌ای است که بحث نبودن شفافیت است. من همه تلاشم را می‌کنم که شفافیت را در بحث ورزش حرفه‌ای به هر حال به رسمیت بشناسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
یه فرد جوون و زیر 40 سال سن رو بزارید وزیر ورزش و جوانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
امید واهی که هیچ فایده ای ندارد.
امیدو باید آفرید و ایجاد کرد با رفع مشکلات و معیشت خوب.!!!
آخرین اخبار